Η Δημοτική Επιχείρηση Τεχνικών Έργων Δήμου Αχαρνών (ΔΕΤΕΔΑ) εκτέλεσε έργα ασφαλτόστρωσης για το Δήμο Αχαρνών το έτος 2006. Η προμήθεια του ασφαλτικού υλικού έγινε από τις εταιρείες «ΛΟΥΚΑΣ ΑΝΤ. ΤΣΟΓΚΑΣ & ΣΙΑ Α.Ε.» και «ΤΣΟΓΚΑΣ GR ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ Α.Ε.». Για την πληρωμή τους η ΔΕΤΕΔΑ εξέδωσε επιταγές με δικαίωμα περεταίρω οπισθογράφησης, που αποσκοπούσε σε λογιστική τακτοποίηση εκκρεμοτήτων της ΔΕΤΕΔΑ. Η οπισθογράφηση των επιταγών έγινε από την Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Δήμου Αχαρνών, η οποία μπορούσε να το κάνει αφού στο καταστατικό της στους σκοπούς της εταιρείας περιλαμβανόταν η κατασκευή έργων. Επιταγή 200.000 € που εκδόθηκε από την ΔΕΤΕΔΑ για αγορά ασφαλτικού υλικού από την «ΤΣΟΓΚΑΣ GR ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ Α.Ε.» οπισθογραφήθηκε (το 2006) από τον τότε πρόεδρο της ΔΕΑΔΑ Παρακευά Νομικό. Η νέα Δημοτική Αρχή υπό τον κ. Φωτιάδη και πρόεδρο της ΔΕΑΔΑ τον Π. Γεροντίδη αρνήθηκαν την εξόφληση της επιταγής, δεδομένου ότι, όπως ισχυρίστηκαν, ο κ. Νομικός παράνομα οπισθογράφησε την επιταγή, δεδομένου ότι με απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΑΔΑ είχε δικαίωμα χωρίς απόφαση Συμβουλίου της επιχείρησης να υπογράφει για ποσά μέχρι 3.000 €.
Με τη λογική που υπήρχε τότε στη δημοτική αρχή, και με νομικές συμβουλές εκτός νομικής υπηρεσίας του Δήμου, όλα όσα έκαναν οι προηγούμενοι ήταν παράνομα και το λόγο θα έχει η δικαιοσύνη!
Η εταιρεία προσέφυγε στη δικαιοσύνη για την ακάλυπτη επιταγή, για έργο που είχε εκτελέσει, και ζήτησε την έκδοση απόφασης διαταγής πληρωμής. Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών με την 1821/15-2-2007 με απόφαση του επέβαλε το ποσό των 246.592 € για το κεφάλαιο του τόκους και τα έξοδα και με την από 16/7/2008 εντολή του για εκτέλεση.
Η ΔΕΑΔΑ άσκησε ανακοπή κατά της 55/23-1-2008 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείο Αθηνών, για αναστολή της διαταγής πληρωμής, η οποία απερρίφθη για τυπικούς λόγους .
Κατά της ΔΕΑΔΑ έχουν εκδοθεί διαταγές πληρωμής για ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων των «ΛΟΥΚΑΣ ΑΝΤ. ΤΣΟΓΚΑΣ & ΣΙΑ Α.Ε.» και «ΤΣΟΓΚΑΣ GR ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ Α.Ε.» και Ι.Φράγκου για ποσά 15.873,04 €,39.233,66 € και 150.000 € αντίστοιχα με την 3832/3.4.2007 απόφαση. Οι δύο πρώτες επιταγές είχαν εκδοθεί από τη ΔΕΑΔΑ και η Τρίτη από τη ΔΕΑΔΑ για να καλυφθεί ακάλυπτη επιταγή της ΔΕΤΕΔΑ.
Η ΔΕΑΔΑ και πάλι έκανε αίτηση ανακοπής με την 775/1.6.2007 έκθεση καταθέσεως, η οποία απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη.
Μέχρι τις 29/5/2008 πρόεδρος της ΔΕΑΔΑ ήταν ο δημοτικός σύμβουλος Π. Γεροντίδης και αντιπρόεδρος ο Θ. Αφουξενίδης, οι οποίοι χειρίστηκαν τα θέματα αυτά, πιθανόν με την βοήθεια της νομικής υπηρεσίας του Δήμου ή του άτυπου νομικού συμβούλου του Δημάρχου, ο οποίος υπογράφει την αίτηση ανάκλησης της πτώχευσης της ΚΕΔΑ.
Με τη Μετατροπή της ΔΕΑΔΑ σε Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αχαρνών (ΚΕΔΑ) πρόεδρος της ορίστηκε, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο κ. Θ. Αφουξενίδης και αντιπρόεδρος ο κ. Π. Γεροντίδης. Ο κ. Αφουξενίδης, σύμφωνα με το καταστατικό της ΚΕΔΑ, ήταν αρμόδιος για τους χειρισμούς των υποθέσεων και της εκπροσώπησης της ΚΕΔΑ.
Στις 13/10/2008 η εταιρία «ΛΟΥΚΑΣ ΤΣΟΓΚΑΣ ΜΠΕΤΑ Α.Ε», επειδή η ΔΕΑΔΑ και μετέπειτα η διάδοχός της ΚΕΔΑ, η οποία ανέλαβε όλα τα βάρη της ΔΕΑΔΑ, δεν ικανοποίησαν την τις διαταγές πληρωμής, ζήτησε να κηρυχτεί η ΚΕΔΑ σε πτώχευση, προκειμένου να ρευστοποιηθεί η περιουσία της και να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της. Εκπρόσωπος της ΚΕΔΑ ο πληρεξούσιος δικηγόρος Σπυρίδων Γαλούνης.
Κατά τον Πτωχευτικό Κώδικα (Ν. 3588/16-9-2007) οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν οδηγούνται σε πτώχευση.
Άρθρο 2
Υποκειμενικές προϋποθέσεις
1. Πτωχευτική ικανότητα έχουν οι έμποροι, καθώς και οι ενώσεις προσώπων με νομική προσωπικότητα που επιδιώκουν οικονομικό σκοπό.
2. Δεν κηρύσσονται σε πτώχευση τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και οι δημόσιοι οργανισμοί.
Κάποιοι θεώρησαν ότι οι Κοινωφελείς Επιχειρήσεις είναι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αντί Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Πιθανόν για το λόγο αυτό θεώρησαν ότι δεν κινδυνεύουν με πτώχευση.
Με την 362/2009 απόφασή του το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών που δημοσιεύθηκε στις 16/4/2009 κήρυξε την ΚΕΔΑ (πρώην ΔΕΑΔΑ) με πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου τον Παύλο Γεροντίδη σε κατάσταση πτώχευσης. Όρισε χρόνο παύσεως πληρωμών την 17/7/2008. Διέταξε τη σφράγιση του καταστήματος και της υπόλοιπης περιουσίας της πτώχευσης από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη.
Η ΚΕΔΑ δια του πληρεξουσίου της δικηγόρου Σπ. Γαλούνη στις 8/5/2008 έκανε αίτηση ανακλήσεως πτωχεύσεως. Στη αίτηση αναφερόταν η συναίνεση της εταιρείας που ζήτησε την πτώχευση της ΚΕΔΑ, γιατί όπως είπαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 12/8/2009, έδωσαν 60.000 € έναντι.
Στη αίτηση ανάκλησης ο κ. Γαλούνης επικαλέστηκε το άρθρο 57 του πτωχευτικού νόμου.
Άρθρο 57
Αίτηση ανάκλησης
1. Η απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση μπορεί να ανακληθεί μετά από αίτηση του οφειλέτη από το δικαστήριο που κήρυξε την πτώχευση, εφόσον ικανοποιήθηκαν ή συναινούν οι πιστωτές που μετείχαν στη διαδικασία κήρυξης της πτώχευσης, καθώς και εκείνοι που προκύπτουν από το φάκελο. Η ικανοποίηση και η συναίνεση των πιστωτών αποδεικνύεται μόνο εγγράφως, με βεβαιωμένη τη γνησιότητα της υπογραφής τους από δημόσια αρχή. Η απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση μπορεί να ανακληθεί και με αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον ή με πρόταση του εισηγητή, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 758 Κ.Πολ.Δ.. Για το παραδεκτό της συζήτησης της αίτησης ανάκλησης πρέπει να προσκομίζεται στο πτωχευτικό δικαστήριο έκθεση του εισηγητή.
Η δικάσιμος με την Εκούσια Διαδικασία έγινε στις 20/5/2009. Κατά περίεργο τρόπο δεν εμφανίστηκε ο σύνδικος πτώχευσης (δικηγόρος που διορίστηκε από δικαστήριο να εκπροσωπεί τους πιστωτές). Στη διάσκεψη της 6-7-2009 δημοσιεύθηκε η απόφαση.
Σύμφωνα με το σκεπτικό εκτός από τις απαιτήσεις της εταιρείας που ζήτησε την πτώχευση, και συναινεί στην ανάκλησή της, υπήρχαν και άλλοι πιστωτές της φτωχής ΚΕΔΑ, όπως η αρ. 3832/3-4-2007 διαταγή πληρωμής του Δικαστή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για ακάλυπτη επιταγή 150.000 € για λογαριασμό του Ι. Φράγκου κα η από αρ. πρωτ. 10795/25-5-2009 αναγγελία της Δ.Ο.Υ. Αχαρνών για οφειλές 233.218,92 €. Σύμφωνα με την 362/2009 απόφαση του Δικαστηρίου προέκυψε ότι υπάρχουν και άλλοι πιστωτές. Αποτέλεσμα η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης κρίνεται αβάσιμη.
Εδώ τελειώνει το δικαστικό μέρος και αρχίζουν τα όργανα.
Για ενημέρωση για τον Πτωχευτικό Κώδικα (αχρείαστος να είναι) παρατίθενται τα παρακάτω άρθρα του(κυρίως για ενημέρωση των κ.κ. δημοτικών συμβούλων):
Άρθρο 78
Συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας
1. Το πτωχευτικό δικαστήριο, με την απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση ή μεταγενέστερα μέχρι τη λήψη της κατά το άρθρο 84 απόφασης της συνέλευσης των πιστωτών επί της έκθεσης του συνδίκου, μπορεί, μετά από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον, να επιτρέψει προσωρινά τη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας που ασκούσε ο οφειλέτης από τον ίδιο ή από τον σύνδικο, εάν αποδεικνύεται ότι έτσι εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των πιστωτών και στο αναγκαίο μέτρο για τη διατήρηση της άυλης αξίας της επιχείρησης.
2. Η απόφαση της συνέλευσης των πιστωτών επί της έκθεσης του συνδίκου, σύμφωνα με το άρθρο 84 για την αναστολή λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας του οφειλέτη ή για προσωρινή συνέχιση της, εφαρμόζεται υποχρεωτικά, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη ανάκληση ή τροποποίηση της κατά την παράγραφο 1 απόφασης του δικαστηρίου.
3. Τα οικονομικά στοιχεία της συνεχιζόμενης επιχείρησης ελέγχονται από ορκωτό ελεγκτή. Στον ίδιο έλεγχο υπόκεινται και τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης της οποίας διακόπηκε η συνέχιση της δραστηριότητας της.
Άρθρο 96.- 1. Το πτωχευτικό δικαστήριο, με την απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση ή μεταγενέστερα μέχρι τη λήψη της κατά το άρθρο 84 απόφασης της συνέλευσης των πιστωτών επί της έκθεσης του συνδίκου, μπορεί, μετά από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον, να επιτρέψει προσωρινά τη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας που ασκούσε ο οφειλέτης από τον ίδιο ή από τον σύνδικο, εάν αποδεικνύεται ότι έτσι εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των πιστωτών και στο αναγκαίο μέτρο για τη διατήρηση της άυλης αξίας της επιχείρησης.
2. Η απόφαση της συνέλευσης των πιστωτών επί της έκθεσης του συνδίκου, σύμφωνα με το άρθρο 84 για την αναστολή λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας του οφειλέτη ή για προσωρινή συνέχιση της, εφαρμόζεται υποχρεωτικά, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη ανάκληση ή τροποποίηση της κατά την παράγραφο 1 απόφασης του δικαστηρίου.
3. Τα οικονομικά στοιχεία της συνεχιζόμενης επιχείρησης ελέγχονται από ορκωτό ελεγκτή. Στον ίδιο έλεγχο υπόκεινται και τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης της οποίας διακόπηκε η συνέχιση της δραστηριότητας της.
Γενική διάταξη
1. Η πτώχευση του νομικού προσώπου επιφέρει τη λύση του. Τα όργανα του νομικού προσώπου διατηρούνται.
2. Η αίτηση του άρθρου 5 παράγραφος 2 επί νομικών προσώπων υποβάλλεται από το όργανο της διοίκησης. Στη σχετική δίκη καλούνται όλα τα μέλη της διοίκησης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
Άρθρο 107
Γενική διάταξη
Η διάσωση της επιχείρησης, η αξιοποίηση της, αλλά και η διανομή της πτωχευτικής περιουσίας, καθώς και η ευθύνη του οφειλέτη μετά την περάτωση της πτωχευτικής διαδικασίας μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο ρύθμισης με σχέδιο αναδιοργάνωσης.
Άρθρο 108
Πρόταση σχεδίου αναδιοργάνωσης
1. Σχέδιο δικαιούται να υποβάλει στο πτωχευτικό δικαστήριο ο οφειλέτης και ο σύνδικος, σύμφωνα με τις ακόλουθες ρυθμίσεις.
2. Ο οφειλέτης δικαιούται να υποβάλει σχέδιο αναδιοργάνωσης συγχρόνως με την αίτηση του, με την οποία ζητεί να κηρυχθεί σε πτώχευση κατά τα άρθρα 3 παράγραφος 2 και 5 παράγραφος 2, ή μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από την κήρυξη του σε πτώχευση. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί από το πτωχευτικό δικαστήριο μια φορά και για σύντομο χρόνο, όχι πέραν του τριμήνου, εφόσον αποδεικνύεται ότι η καθυστέρηση δεν είναι επιζήμια για τους πιστωτές και ότι υπάρχουν βάσιμες ελπίδες αποδοχής του σχεδίου από τους πιστωτές.
3. Ο σύνδικος δικαιούται να υποβάλει σχέδιο αναδιοργάνωσης μόνο μετά την παρέλευση άπρακτης της κατά την παράγραφο 2 προθεσμίας υποβολής σχεδίου από τον οφειλέτη και μέσα σε τρεις (3) μήνες από την παρέλευση αυτής και εφόσον έχει προηγηθεί η κατά το άρθρο 70 έκθεση του. Η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζεται αναλόγως.
2. Ο οφειλέτης δικαιούται να υποβάλει σχέδιο αναδιοργάνωσης συγχρόνως με την αίτηση του, με την οποία ζητεί να κηρυχθεί σε πτώχευση κατά τα άρθρα 3 παράγραφος 2 και 5 παράγραφος 2, ή μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από την κήρυξη του σε πτώχευση. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί από το πτωχευτικό δικαστήριο μια φορά και για σύντομο χρόνο, όχι πέραν του τριμήνου, εφόσον αποδεικνύεται ότι η καθυστέρηση δεν είναι επιζήμια για τους πιστωτές και ότι υπάρχουν βάσιμες ελπίδες αποδοχής του σχεδίου από τους πιστωτές.
3. Ο σύνδικος δικαιούται να υποβάλει σχέδιο αναδιοργάνωσης μόνο μετά την παρέλευση άπρακτης της κατά την παράγραφο 2 προθεσμίας υποβολής σχεδίου από τον οφειλέτη και μέσα σε τρεις (3) μήνες από την παρέλευση αυτής και εφόσον έχει προηγηθεί η κατά το άρθρο 70 έκθεση του. Η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζεται αναλόγως.
Άρθρο 109
Ελάχιστο περιεχόμενο του σχεδίου
1. Αν δεν ορίζεται διαφορετικά στον κώδικα, το σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει ως ελάχιστο περιεχόμενο:
α) πληροφόρηση,
αα) ως προς την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη και τα αίτια της, τα στοιχεία ενεργητικού, παθητικού και ταμείου της επιχείρησης του και κάθε στοιχείο οικονομικής ή μη οικονομικής φύσεως που θα μπορούσε να επηρεάσει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του στο μέλλον και θα ήταν κρίσιμο για την αποδοχή του σχεδίου από τους πιστωτές και την επικύρωση του από το πτωχευτικό δικαστήριο, και ββ) ως προς τη σύγκριση της προτεινόμενης ικανοποίησης των πιστωτών με βάση το σχέδιο και εκείνης με βάση την εκκαθάριση
β) περιγραφή των μέτρων που έχουν ληφθεί ή πρόκειται να ληφθούν που να εξασφαλίζουν την υλοποίηση της προτεινόμενης διαμόρφωσης των δικαιωμάτων των πτωχευτικών πιστωτών και άλλων τυχόν συμμετεχόντων και γενικά μέτρων του σχεδίου, που αφορούν ιδίως οργανωτικές μεταβολές και επιχειρησιακά προγράμματα, χρηματοδότηση του οφειλέτη, μετοχοποίηση των απαιτήσεων, διαρθρωτικές εταιρικές μεταβολές, την επιτυχή συνέχιση της επιχείρησης ή τη μεταβίβαση της και
γ) διαμόρφωση, των δικαιωμάτων και γενικά της νομικής θέσης που έχει κάθε πιστωτής, ανάλογα με την κατηγορία πτωχευτικών πιστωτών στην οποία ανήκει, ή άλλος που συμμετέχει στο σχέδιο χωρίς να είναι πιστωτής, όπως άφεση, μείωση ή καταβολή σε δόσεις των απαιτήσεων, παραίτηση ή περιορισμός εμπράγματης ασφάλειας ή προνομίου, καθώς και της θέσης του οφειλέτη κατά την εκπλήρωση του σχεδίου και τη συνέχιση ευθύνης του ή την πλήρη ή μερική απαλλαγή του.
2. Εάν η ικανοποίηση των πιστωτών προβλέπεται ότι θα γίνει από τα έσοδα της εξακολούθησης λειτουργίας της επιχείρησης του οφειλέτη, από τον ίδιο ή τρίτο, το σχέδιο πρέπει να συνοδεύεται από εκτίμηση περιουσιακής κατάστασης που να προσδίδει στα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις αξία με βάση τη συνέχιση της επιχείρησης, σε αντιπαράθεση με την αξία εκκαθάρισης.
3. Εάν το σχέδιο προβλέπει ότι, σε περίπτωση επικύρωσης του, τρίτος θα εκπληρώσει υποχρεώσεις προς τους πιστωτές, πρέπει να συνοδεύεται από δήλωση του.
4. Το σχέδιο που υποβάλλει ο οφειλέτης, πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση εμπειρογνώμονα, που προβλέπεται στο άρθρο 99 παράγραφος 3, η αμοιβή του οποίου καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 106 παράγραφος 2.
α) πληροφόρηση,
αα) ως προς την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη και τα αίτια της, τα στοιχεία ενεργητικού, παθητικού και ταμείου της επιχείρησης του και κάθε στοιχείο οικονομικής ή μη οικονομικής φύσεως που θα μπορούσε να επηρεάσει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του στο μέλλον και θα ήταν κρίσιμο για την αποδοχή του σχεδίου από τους πιστωτές και την επικύρωση του από το πτωχευτικό δικαστήριο, και ββ) ως προς τη σύγκριση της προτεινόμενης ικανοποίησης των πιστωτών με βάση το σχέδιο και εκείνης με βάση την εκκαθάριση
β) περιγραφή των μέτρων που έχουν ληφθεί ή πρόκειται να ληφθούν που να εξασφαλίζουν την υλοποίηση της προτεινόμενης διαμόρφωσης των δικαιωμάτων των πτωχευτικών πιστωτών και άλλων τυχόν συμμετεχόντων και γενικά μέτρων του σχεδίου, που αφορούν ιδίως οργανωτικές μεταβολές και επιχειρησιακά προγράμματα, χρηματοδότηση του οφειλέτη, μετοχοποίηση των απαιτήσεων, διαρθρωτικές εταιρικές μεταβολές, την επιτυχή συνέχιση της επιχείρησης ή τη μεταβίβαση της και
γ) διαμόρφωση, των δικαιωμάτων και γενικά της νομικής θέσης που έχει κάθε πιστωτής, ανάλογα με την κατηγορία πτωχευτικών πιστωτών στην οποία ανήκει, ή άλλος που συμμετέχει στο σχέδιο χωρίς να είναι πιστωτής, όπως άφεση, μείωση ή καταβολή σε δόσεις των απαιτήσεων, παραίτηση ή περιορισμός εμπράγματης ασφάλειας ή προνομίου, καθώς και της θέσης του οφειλέτη κατά την εκπλήρωση του σχεδίου και τη συνέχιση ευθύνης του ή την πλήρη ή μερική απαλλαγή του.
2. Εάν η ικανοποίηση των πιστωτών προβλέπεται ότι θα γίνει από τα έσοδα της εξακολούθησης λειτουργίας της επιχείρησης του οφειλέτη, από τον ίδιο ή τρίτο, το σχέδιο πρέπει να συνοδεύεται από εκτίμηση περιουσιακής κατάστασης που να προσδίδει στα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις αξία με βάση τη συνέχιση της επιχείρησης, σε αντιπαράθεση με την αξία εκκαθάρισης.
3. Εάν το σχέδιο προβλέπει ότι, σε περίπτωση επικύρωσης του, τρίτος θα εκπληρώσει υποχρεώσεις προς τους πιστωτές, πρέπει να συνοδεύεται από δήλωση του.
4. Το σχέδιο που υποβάλλει ο οφειλέτης, πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση εμπειρογνώμονα, που προβλέπεται στο άρθρο 99 παράγραφος 3, η αμοιβή του οποίου καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 106 παράγραφος 2.
Οι οικονομικές διακυμάνσεις και οι κρίσεις ολόκληρων επιχειρηματικών κλάδων καθιστούν συχνότατα την επιχειρηματική αποτυχία αποτέλεσμα όχι δολιότητας, αλλά ατυχίας. Συνειδητοποιήθηκε διεθνώς ότι η πτωχευτική διαδικασία δεν πρέπει να αποβλέπει μόνο στην ικανοποίηση των πιστωτών, αλλά παράλληλα και στη διατήρηση ή και τη διάσωση της επιχείρησης του οφειλέτη. Τούτο δε διότι η πτώχευση της επιχείρησης επιφέρει τη διάλυσή της και συνεπώς ένα βαρύ κοινωνικό και οικονομικό κόστος, που συνεπάγεται "απώλεια αξιών" (θέσεων εργασίας, παραγωγικών μέσων, κανονικού εφοδιασμού της αγοράς κλπ.). Θεωρήθηκε συνεπώς ότι το πτωχευτικό δίκαιο θα πρέπει να συντελεί στη διάσωση της επιχείρησης, μέσω κατάλληλης "εξυγιαντικής" χρηματοδότησης, κατάλληλης αναδιάρθρωσης των εταιρικών δομών, επιβολής θυσιών στους πιστωτές και διαφύλαξης των θέσεων εργασίας. Αυτά προβλέπονται στα άρθρα 107-109 του Πτωχευτικού Κώδικα. Αυτά τα άρθρα τα γνώριζε το Δημοτικό Συμβούλιο που αποφάσισε να αφήσει την ΚΕΔΑ στη φτώχια της και να δημιουργήσει ένα «κλώνο» της χωρίς οικονομικά βάρη;
Για το θέμα αυτό στην επόμενη ανάρτηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου