"Και να είστε σίγουροι ότι έχω τον απόλυτο έλεγχο των οικονομικών του Δήμου. Και θα συνεχίσω να τον έχω. Όχι ότι φοβάμαι τους συνεργάτες μου, αλλά ουαί και αλλοίμονο αν ο Δήμαρχος δεν γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι γίνεται σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα ή τα Νομικά Πρόσωπα του δημοσίου ή άλλες Αναπτυξιακές Επιχειρήσεις.(Δήλωση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 9/10/2008)".
Στις 13/10/2008 κατετέθη πρόταση για πτώχευση της ΚΕΔΑ, επειδή η ΚΕΔΑ δεν εκτέλεσε τις διαταγές πληρωμής για ακάλυπτες επιταγές στην εταιρεία «ΛΟΥΚΑΣ ΤΣΟΓΚΑΣ ΜΠΕΤΑ .Ε.», που είχαν εκδοθεί το 2007.
Αυτά για τα λόγια του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Στη συνέντευξη του προέδρου της ΚΕΔΑ Θ. Αφουξενίδη στην εφημερίδα «Δυτική Όχθη» της 22/7/2009 σε ερώτηση: «Ποιους στόχους έχετε υλοποιήσει και ποιοι ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί;». Ο κ. Αφουξενίδης απάντησε μεταξύ άλλων : «…Το καλοκαίρι του 2008 ήμασταν από τους πρώτους Δήμους που μετατρέψαμε μια δημοτική επιχείρηση σε Κοινωφελή, όπως όριζε ο νέος νόμος Δήμων και Κοινοτήτων…»
Η ΔΕΑΔΑ μετατράπηκε σε ΚΕΔΑ με την απόφαση 323/22-4-2007 του Δημοτικού Συμβουλίου. Φαίνεται ότι στις Αχαρνές ήρθε το καλοκαίρι του 2008 τον Απρίλιο. Αν δε θυμάται ο πρόεδρος της ΚΕΔΑ πότε δημιουργήθηκε η επιχείρηση, τότε εξηγείται γιατί φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση.
Σε επόμενη συνέντευξη θα δικαιούται να πει. Είμαστε ο πρώτος Δήμος που μια επιχείρησή του την οδηγήσαμε σε πτώχευση!!
Αυτά ως εισαγωγή.Στις 12-8-2009 ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κάλεσε έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αχαρνών. Θέμα: Η δημιουργία νέας Κοινωφελούς Επιχείρησης, επειδή η ΚΕΔΑ οδηγήθηκε σε πτώχευση.
Ξεκινώντας την ομιλία του ο Δήμαρχος είπε ότι έχει έρθει σε επικοινωνία με την Περιφέρεια και το Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε μέχρι το τέλος του μηνός να έχουν ολοκληρωθεί η διαδικασίες να εγκριθεί η νέα Κοινωφελής Επιχείρηση με το όνομα Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού & Εκπαίδευσης Δήμου Αχαρνών (ΚΕΠΕΔΑ).
Σας κάλεσα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είπε ο Δήμαρχος, για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που προέκυψε την Παρασκευή (7/8/2009). Από τη Παρασκευή ήρθαν οι δικηγόροι, ήρθαν οι υπηρεσίες, οι υπηρεσιακοί παράγοντες για να φθάσουμε σήμερα να έχουμε και τη μελέτη έτοιμη για τη δημιουργία της νέας επιχείρησης.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον προμηθευτή που έκανε την αίτηση πτώχευσης και είπε ότι η ΔΕΑΔΑ είχε επιταγές για ασφαλτικά έργα και δεν υπήρχαν συμβάσεις . Όταν παραλάβαμε τη ΔΕΑΔΑ είχε 20 με 22 εκατομμύρια ευρώ υποχρεώσεις (σχόλιο: η διαφορά 2 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει σημασία). Σήμερα είναι κάτω από δύο εκατομμύρια, δύο οχτακόσια-δύο εννιακόσια!! Πράγμα που σημαίνει ότι πληρώσαμε υποχρεώσεις, (προμηθευτές, εργαζόμενους κλπ). Αυτός που έκανε την προσφυγή δεν έχει τι να πάρει από την επιχείρηση, καρέκλες και τραπέζια, γιατί η ΚΕΔΑ δεν είναι εμπορική επιχείρηση; Για αυτό κατάλαβε ότι έκανε λάθος. Για αυτό και πρέπει να δούμε τι κάνουμε. Αυτός που έβγαλε την απόφαση πάει να ανακαλέσει και εμείς είπαμε βγάλε την απόφαση και είμαστε διατιθέμενοι να σε πληρώσουμε!! Μετά ο επίτροπος είπε ότι δεν πληρώνει. Μετά ο δικαστής, ενώ πήγε και στήριξε την ανάκληση της πτώχευσης, ο δικαστής έβγαλε την επιχείρηση σε πτώχευση. Ο πρόεδρος (του Δημοτικού Συμβουλίου;) είναι νομικός και άλλοι δε μπορούν να καταλάβουν πως έγινε. Λένε ότι ο Δικηγόρος της εταιρείας είπε στην πρώτη δίκη ότι εκτός από εμένα χρωστάνε και σε άλλους και όπως ξέρουμε, ανεπίσημα, η απόφασή τους είναι να πάει σε πτώχευση η επιχείρηση. Οπότε σας καλέσαμε εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι για να δώσουμε διέξοδο στο θέμα που προέκυψε. Τη ΚΕΔΑ την αφήνουμε ως έχει. Η ΚΕΔΑ δεν κλείνει. Εμείς θα κάνουμε αίτηση κατά της απόφασης, δεν μπορούμε όμως για τους εργαζόμενους να περιμένουμε μερικούς μήνες 6,7 ή 8. Για αυτό έφερα ως θέμα να ιδρύσουμε μια νέα επιχείρηση Πολιτισμού και Εκπαίδευσης. Θα μου πείτε τώρα μεταφέρονται οι εργαζόμενοι; Ξέρετε έχουν γίνει όλες οι επαφές οι απαραίτητες για αυτά που λέμε τώρα έχουν ωριμάσει σε σχέση με την ΕΕΤΑ που ξέρετε όλοι, ΚΕΔΚΕ, νομικούς και το Υπουργείο Εσωτερικών. Αυτό που μας καίει τώρα είναι η ίδρυση μιας νέας επιχείρηση να μεταφερθεί το προσωπικό εκεί μέχρι τέλος του μηνός και από τις αρχές Σεπτεμβρίου το προσωπικό να πληρωθεί από τη νέα επιχείρηση. Και ο κώδικας το λέει μέσα μπορεί προσωπικό από μια επιχείρηση να πάει σε άλλη. Αυτά προς το παρόν.
Σχόλια για την εισήγηση του κ. Δημάρχου.
Για όσους παρακολούθησαν τη συνεδρίαση έγινε φανερό ότι είχε σπάσει «ο τσαμπουκάς» της εξουσίας του Δημάρχου. Ήταν η παρουσία του κάπως όμοια με την παρουσία του πρωθυπουργού πέρυσι στην Έκθεση Θεσσαλονίκης. Όπως και τότε έτσι και τώρα φάνηκε η αρχή του ΤΕΛΟΥΣ.
Είπε στην αρχή της εισήγησής του ότι υπήρχαν υποχρεώσεις 20-22 εκατομμύρια ευρώ και ότι τα έφτασαν σε λιγότερο από δύο εκατομμύρια ευρώ, δύο οχτακόσια- δύο εννιακόσια ευρώ. Όταν μετετράπη η ΔΕΑΔΑ σε ΚΕΔΑ το μετοχικό της κεφάλαιο με εισφορά του Δήμου αυξήθηκε κατά 300.000 €. Που βρέθηκαν τα 20.000.000 περίπου ευρώ που μειώθηκαν οι υποχρεώσεις. Έγιναν νόμιμες επιχορηγήσεις από το Δήμο; Στον προϋπολογισμό του Δήμου για το έτος 2009, κωδικός 00.7511.003, για το οικονομικό έτος 2008 υπάρχει εγγραφή 3.021.811,35 € και για το 2009 5.939.802.05 €. Πόσα ήταν το 2007; Πως τα 9 περίπου εκατομμύρια των ετών 2008-2009 με αντίστοιχο ποσό το 2007 έφτασαν τα 20-22 εκατομμύρια. Το υπόλοιπο ποσό προέκυψε από κέρδη της ΚΕΔΑ, δηλαδή από οικονομική δραστηριότητα; Αυτά πρέπει να ρωτήσει το Δήμαρχος ένας δημοτικός σύμβουλος. Μήπως ο Δήμαρχος έχει άγνοια της κατάστασης και λέει ότι του λένε; Μήπως παράνομα το δάνειο των 10 περίπου εκατομμυρίων χρησιμοποιήθηκε για χρέη της ΔΕΑΔΑ; Το θέμα θέλει ψάξιμο.
Είπε ο Δήμαρχος: «Αυτός που έκανε την αίτηση πτώχευσης τι θα πάρει από την επιχείρηση, καρέκλες ή τραπέζια»; Γνωρίζει ο κ. Δήμαρχος την περιουσία της ΚΕΔΑ. Μήπως μερικά απορριμματοφόρα του Δήμου ανήκουν κατά κυριότητα στην ΚΕΔΑ; Είναι τα απορριμματοφόρα που αγόρασε η ΔΕΑΔΑ επί δημαρχίας Παπανίκα. Αν εκποιηθούν αυτά πως θα γίνει η συλλογή των απορριμμάτων; Μήπως ένα μέρος του εξοπλισμού του ΚΥΠΕΚΟ ανήκει στην ΚΕΔΑ;
Είπε ο Δήμαρχος: « Αυτός που έβγαλε την απόφαση πτώχευσης πήγε να την ανακαλέσει». Η αλήθεια είναι ότι ο άτυπος νομικός του Σύμβουλος κ. Σπύρος Γαλούνης έκανε την αίτηση ανάκλησης πτωχεύσεως.
Ο κ. Δήμαρχος ή δεν είχε ενημερωθεί από τους υφισταμένους συνεργάτες του ή είπε συνειδητά ψέματα στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για το ποιος ζήτησε την ανάκληση. Εξήγηση οφείλει να δώσει στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και στους ταλαιπωρούμενους, από αυτόν κα τους περί αυτόν, υπαλλήλους της ΚΕΔΑ που διακυβεύεται η επιβίωσή τους.
Ο Δήμαρχος είπε: «Λένε ότι ο Δικηγόρος της εταιρείας είπε στην πρώτη δίκη ότι εκτός από εμένα χρωστάνε και σε άλλους». Δεν τον ενημέρωσαν ότι υπήρχε εντολή πληρωμής στο όνομα Ι.Φράγκος, για μπετά. Δεν τον ενημέρωσαν ότι η ΚΕΔΑ είχε οφειλή στην Δ.Ο.Υ. 233.218,92 €, ποσό που όφειλε να διασφαλίσει ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ.;
Ο Δήμαρχος είπε: «Αυτό που μας καίει τώρα είναι η ίδρυση μιας νέας επιχείρηση να μεταφερθεί το προσωπικό εκεί μέχρι τέλος του μηνός και από τις αρχές Σεπτεμβρίου το προσωπικό να πληρωθεί από τη νέα επιχείρηση. Και ο κώδικας το λέει μέσα μπορεί προσωπικό από μια επιχείρηση να πάει σε άλλη» . Πόσο αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;
Εξ όσων γνωρίζω στο Ν.3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και τροποποιήσεις του από τους νόμους 3613/2007 και 263/2008 δεν υπάρχουν διατάξεις που προβλέπουν τη μεταφορά προσωπικού από Κοινωφελείς Επιχειρήσεις που πτωχεύουν ή λύονται. Το άρθρο 258 του Ν.3463/2006 που αφορά στο προσωπικό Κοινωφελών Επιχειρήσεων αναφέρεται για αποσπάσεις από Κοινωφελή Επιχείρηση σε Κοινωφελή Επιχείρηση για διάστημα το πολύ δύο ετών. Νομικά η ΚΕΔΑ είναι υπό πτώχευση. Κατά τον πτωχευτικό Κώδικα:
Άρθρο 52
Τα όργανα της πτώχευσης
Τα όργανα της πτώχευσης είναι: το πτωχευτικό δικαστήριο, ο εισηγητής, ο σύνδικος, η συνέλευση των πιστωτών και η επιτροπή πιστωτών.
Η ΚΕΔΑ είναι σε πτώχευση μέχρι την απόφαση ανάκλησής της. Από τη διάταξη αυτή δεν δίνεται η δυνατότητα στο Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει για απόσπαση ή μετακίνηση προσωπικού. Η πρότασή του, που παρέσυρε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να ψηφίσουν τη δημιουργία νέας Κοινωφελούς Επιχείρησης, δε στηρίζεται πουθενά.
Τελικά το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφιζε χωρίς να καταλαβαίνει τίποτα. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, έγκριτος νομικός, παρέμεινε άφωνος. Δε μίλησε να τεκμηριώσει νομικά αυτά που έλεγε ο κ. Δήμαρχος.
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΑ διατηρείται έως να λυθεί η εταιρεία, αλλά δεν έχει διοικητική παρέμβαση στη διοίκηση της ΚΕΔΑ, σύμφωνα με το άρθρο 96
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΠΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Άρθρο 96.-
Γενική διάταξη
1. Η πτώχευση του νομικού προσώπου επιφέρει τη λύση του. Τα όργανα του νομικού προσώπου διατηρούνται.
2. Η αίτηση του άρθρου 5 παράγραφος 2 επί νομικών προσώπων υποβάλλεται
Προφανώς ο νομοθέτης διατηρεί τα Διοικητικά Συμβούλια των Νομικών Προσώπων (Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου), γιατί εκφράζουν τον οφειλέτη.
Τι μπορεί να γίνει για το προσωπικό.
Αν η ανάκληση της απόφασης 751/5-8-2009, που απέρριψε την αίτηση ανάκλησης της πτώχευσης, που είπε ο κ. Δήμαρχος ότι θα υποβληθεί δεν τελεσφορήσει, τότε ίσως υπάρχουν περεταίρω δυνατότητες να μειωθούν οι επιπτώσεις της πτώχευσης.
Για το προσωπικό, υπάρχει το άρθρο 34.
Άρθρο 34
Συμβάσεις εργασίας
1. Με την κήρυξη της πτώχευσης δεν λύεται η σύμβαση εργασίας.
2. Ο σύνδικος, εφόσον ο οφειλέτης είναι εργοδότης, μπορεί να λύσει τη σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, με καταγγελία. Η πτώχευση αποτελεί σπουδαίο λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου ή έργου. Για το κύρος της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου δεν απαιτείται η καταβολή αποζημίωσης.
3. Σε περίπτωση που η κατά το άρθρο 70 έκθεση του συνδίκου προβλέπει βιωσιμότητα της επιχείρησης, ο σύνδικος, ο οφειλέτης και η επιτροπή πιστωτών, μπορούν χωριστά ο καθένας ή από κοινού να ζητήσουν από τον εισηγητή τη διατήρηση των αναγκαίων θέσεων εργασίας μέχρι την έγκριση ή απόρριψη από το πτωχευτικό δικαστήριο του κατά τα άρθρα 107 επ. σχεδίου αναδιοργάνωσης.
4. Οι απαιτήσεις των μισθωτών από μισθούς και λοιπές παροχές που γεννήθηκαν πριν την κήρυξη της πτώχευσης, καθώς και κάθε συναρτώμενη με την καταγγελία απαίτηση τους, όπως ιδίως αποζημίωση εκ του νόμου, αποτελούν πτωχευτικές απαιτήσεις, για τις οποίες οι μισθωτοί ικανοποιούνται ως πτωχευτικοί πιστωτές κατά τις ειδικότερες περί κατατάξεως των πιστωτών διατάξεις του παρόντος κώδικα.
5. Μισθωτός που πραγματικά συνεχίζει να παρέχει ή παρέχει την εργασία του μετά την κήρυξη της πτώχευσης, λόγω συνέχισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας από τον οφειλέτη ή τον σύνδικο, για τους μισθούς και τις συναφείς παροχές, ικανοποιείται ως ομαδικός πιστωτής.
Μπορεί η ΚΕΔΑ να είναι βιώσιμη;
Αν κάνει διακανονισμό με την Δ.Ο.Υ. και τους πιστωτές, μπορεί με την επιχορήγηση του Δήμου για το επόμενο πρόγραμμα διετούς δράσης να είναι εύκολο να φανεί ότι η επιχείρηση είναι βιώσιμη και να ζητήσει την διαδικασία της συνδιαλλαγής με εφαρμογή των άρθρων 99-104
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗΣ
Άρθρο 99
Προϋποθέσεις
1. Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 παράγραφος 1, το οποίο αποδεικνύει οικονομική αδυναμία, παρούσα ή προβλέψιμη, χωρίς να βρίσκεται σε κατάσταση παύσης των πληρωμών του, μπορεί να ζητήσει από το πτωχευτικό δικαστήριο το άνοιγμα της διαδικασίας συνδιαλλαγής.
2. Στην αίτηση προς το πτωχευτικό δικαστήριο πρέπει να περιγράφεται η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη, το μέγεθος και η κοινωνική σημασία της επιχείρησης από άποψη απασχόλησης, τα προτεινόμενα μέτρα χρηματοδότησης του και τα μέσα αντιμετώπισης της κατάστασης αυτής. Στην αίτηση επισυνάπτεται σε πρωτότυπο, με ποινή απαραδέκτου αυτής, γραμμάτιο κατάθεσης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ για την αμοιβή του εμπειρογνώμονα και του μεσολαβητή.
3. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου, αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αν το κρίνει αναγκαίο, μπορεί να ορίσει με διάταξη του εμπειρογνώμονα που επιλέγει από τον κατάλογο πραγματογνωμόνων, για να διαπιστώσει την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη. Προς το σκοπό αυτόν, ο εμπειρογνώμονας ζητεί από τον οφειλέτη όλα τα κατά την κρίση του αναγκαία οικονομικά στοιχεία, κατά παρέκκλιση δε από τις κείμενες διατάξεις, μπορεί να ζητήσει κάθε πληροφορία και από πιστωτικά και χρηματοοικονομικά ιδρύματα και υποχρεούται να καταθέσει την έκθεση του στον αρμόδιο γραμματέα εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από το διορισμό του.
Άρθρο 100
Απόφαση του δικαστηρίου
1. Το πτωχευτικό δικαστήριο, εφόσον πιθανολογεί το βάσιμο της αίτησης και τη σκοπιμότητα της αιτούμενης συνδιαλλαγής, αποφασίζει το άνοιγμα της, ορίζοντας μεσολαβητή, που επιλέγει από τον κατάλογο πραγματογνωμόνων, για περίοδο όχι μεγαλύτερη των δύο (2) μηνών. Το πτωχευτικό δικαστήριο, μετά από αίτηση του μεσολαβητή, μπορεί να παρατείνει την περίοδο αυτή για έναν (1) ακόμα μήνα. Το πτωχευτικό δικαστήριο μπορεί να λάβει προληπτικά μέτρα που ισχύουν μέχρι την έκδοση επικυρωτικής απόφασης κατά το άρθρο 103, κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10.
2. Η πάροδος της προθεσμίας της προηγούμενης παραγράφου επιφέρει αυτοδικαίως περάτωση του λειτουργήματος του μεσολαβητή και της διαδικασίας συνδιαλλαγής.
3. Η απόφαση του δικαστηρίου δημοσιεύεται στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών.
4. Η απόφαση του δικαστηρίου που δέχεται ή απορρίπτει την αίτηση δεν υπόκειται σε ένδικα μέσα.
Άρθρο 101
Το έργο του μεσολαβητή
1. Ο μεσολαβητής έχει ως αποστολή να επιτύχει τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ του οφειλέτη και των πιστωτών του που εκπροσωπούν τουλάχιστον την πλειοψηφία των απαιτήσεων κατ' αυτού, όπως αυτές προκύπτουν από τα εμπορικά βιβλία του οφειλέτη, με σκοπό την άρση των οικονομικών δυσκολιών του οφειλέτη, τη συνέχιση της δραστηριότητας του και διατήρηση των θέσεων εργασίας, καθώς και να προτείνει λύσεις για τη διάσωση της επιχείρησης, ιδίως με μείωση των απαιτήσεων, παράταση του ληξιπρόθεσμου αυτών, αναδιάρθρωση της επιχείρησης, μετοχοποίηση των απαιτήσεων, εκποίηση της επιχείρησης ή κάθε άλλο πρόσφορο μέτρο.
2. Ο μεσολαβητής δικαιούται, κατά παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις, να ζητήσει και από πιστωτικά και χρηματοοικονομικά ιδρύματα κάθε πληροφορία σχετική με τη δραστηριότητα του οφειλέτη, πρόσφορη για την εκπλήρωση της αποστολής του.
3. Εάν δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία, ο μεσολαβητής ενημερώνει, χωρίς καθυστέρηση, τον πρόεδρο του δικαστηρίου, ο οποίος εισάγει αμέσως την υπόθεση στο πτωχευτικό δικαστήριο, προκειμένου να θέσει τέλος σ' αυτήν και στην αποστολή του μεσολαβητή. Η απόφαση του δικαστηρίου κοινοποιείται στον οφειλέτη και δεν υπόκειται σε ένδικα μέσα.
Άρθρο 102
Συμμετοχή Δημοσίου και δημόσιων φορέων
Το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, δημόσιες επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, φορείς κοινωνικής πρόνοιας και ασφάλισης, μπορούν να συναινούν σε μείωση των απαιτήσεων τους κατά του οφειλέτη με τους ίδιους όρους που θα μείωνε τις απαιτήσεις του υπό τις αυτές συνθήκες ιδιώτης δανειστής, καθώς και να παραιτούνται από προνόμια και εξασφαλίσεις ενοχικής ή εμπράγματης φύσεως.
Άρθρο 103
Επικύρωση της συμφωνίας
1. Εφόσον επιτευχθεί η συμφωνία συνδιαλλαγής, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από την υπογραφή της, με κοινή αίτηση των συμβαλλομένων ή του επιμελέστερου αυτών, εισάγεται στο πτωχευτικό δικαστήριο, προς επικύρωση και λήξη της διαδικασίας συνδιαλλαγής.
2. Το πτωχευτικό δικαστήριο δεν επικυρώνει τη συμφωνία, εάν συντρέχει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες περιπτώσεις: α) ο οφειλέτης, κατά τη σύναψη της συμφωνίας, βρίσκεται σε κατάσταση παύσης των πληρωμών, β) οι όροι της συμφωνίας δεν εξασφαλίζουν τη διάρκεια της επιχειρηματικής δραστηριότητας, γ) θίγονται τα συμφέροντα των πιστωτών που δεν υπέγραψαν τη συμφωνία, δ) η διάρκεια ισχύος της συμφωνίας συνομολογείται για διάστημα πέραν των δύο (2) ετών από την επικύρωση της.
3. Κατά τη συζήτηση της επικύρωσης ακούγονται, αυτοκλήτως ή μετά από πρόσκληση του δικαστηρίου, ο μεσολαβητής, ο οφειλέτης και οι υπογράψαντες τη συμφωνία δανειστές, καθώς και εκπρόσωπος των εργαζομένων. Κάθε άλλο πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον δικαιούται να παρέμβει χωρίς τήρηση προδικασίας.
4. Το πτωχευτικό δικαστήριο επικυρώνει τη συμφωνία και κηρύσσει το πέρας της διαδικασίας συνδιαλλαγής. Η απόφαση δημοσιεύεται στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών και υπόκειται μόνο σε τριτανακοπή μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών που αρχίζει την επόμενη ημέρα από τη δημοσίευση της. Η απόφαση που απορρίπτει την επικύρωση της συμφωνίας δημοσιεύεται επίσης στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών και υπόκειται σε έφεση μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών που αρχίζει την επόμενη ημέρα από τη δημοσίευση αυτή.
Άρθρο 104
Αποτελέσματα της επικύρωσης
1. Η επικύρωση της συμφωνίας επιφέρει τα ακόλουθα αποτελέσματα: α) επέρχεται το πέρας της διαδικασίας συνδιαλλαγής και του έργου του μεσολαβητή β) προσωρινά, κατά τη διάρκεια ισχύος της συμφωνίας αναστέλλονται τα μέτρα, εκκρεμή ή μη, ατομικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη, για την ικανοποίηση απαιτήσεων που έχουν γεννηθεί πριν τη σύναψη της συμφωνίας συνδιαλλαγής. Η ίδια αναστολή ισχύει και ως προς τα μέτρα αυτά και σχετικά με τους εγγυητές και τους συνοφειλέτες εις ολόκληρον γ) αναστέλλεται για την ίδια περίοδο η λήψη οποιουδήποτε ασφαλιστικού μέτρου κατά του οφειλέτη, εκτός αν με αυτό επιδιώκεται η αποτροπή της απομάκρυνσης ή αφαίρεσης ή μετακίνησης κινητών πραγμάτων της επιχείρησης, τεχνολογικού ή μηχανολογικού εν γένει εξοπλισμού της που δεν έχει συμφωνηθεί και ενέχει τον κίνδυνο απαξίωσης της επιχείρησης του οφειλέτη δ) αίρεται αυτοδικαίως, για την ίδια διάρκεια, η απαγόρευση ή κώλυμα έκδοσης επιταγών που είχε επιβληθεί στον οφειλέτη πριν την έναρξη της διαδικασίας συνδιαλλαγής ε) για την ίδια διάρκεια αναστέλλονται οι αποκλειστικές προθεσμίες άσκησης και παραγραφής, υπό τις οποίες τελούν οι απαιτήσεις των συμβαλλόμενων πιστωτών και τα δικαιώματα των υπέρ του οφειλέτη εγγυητών και συνοφειλετών του εις ολόκληρον, καθώς και οι προθεσμίες και η άσκηση διαδικαστικών πράξεων στ) αναστέλλεται, για περίοδο έξι (6) μηνών από την έκδοση της απόφασης που επικύρωσε τη συμφωνία, η λήψη κάθε μέτρου συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης, συμπεριλαμβανο-μένης της κήρυξης της πτώχευσης ζ) η συμφωνία δεσμεύει μόνο τον οφειλέτη και τους πιστωτές που την υπέγραψαν.
2. Η απόφαση που επικυρώνει τη συμφωνία συνδιαλλαγής αποτελεί τίτλο εκτελεστό για τις αναλαμβανόμενες με αυτήν υποχρεώσεις.
Δεν είμαι νομικός να έχω έγκυρες νομικές γνώσεις. Ο Δήμαρχος είπε αν υπάρχου άλλες απόψεις να διατυπωθούν. Αυτό κάνω σε αυτή την ανάρτηση. Με την προϋπόθεση ότι δεν ισχύει δεσμευτικά η παράγραφος 1, του άρθρου 1 της υπουργικής απόφασης, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1876/2007, Τεύχος Β.
Υπάρχει και η εύκολη λύση. Κάνουμε μια νέα Κοινωφελή Επιχείρηση, με άλλο τίτλο και ίδιους σκοπούς. Είναι ελεύθερη χρεών. Προς το παρόν βιώσιμη. Με εταιρικό κεφάλαιο σε ρευστό και την επιχορήγηση για το διετές πρόγραμμα. Πιθανόν οι εργαζόμενοι της ΚΕΔΑ να μη μπορούν να μεταφερθούν στη νέα ΚΕΠΕΔΑ. Μικρό το κακό. Οι διοικούντες θα μπορούν να προσλάβουν νέο προσωπικό, ενδεχομένως μερικούς από τους εργαζόμενους της ΚΕΔΑ. Ρουσφετολογικό πεδίο λόγω των επικείμενων δημοτικών εκλογών μέγα. Δε θα χαθεί και ο μισθός του προέδρου. Έτσι θα τελειώσει η τετραετία. Μήπως υπάρχει περίπτωση επανεκλογής;
Πως θα περάσει από την Περιφέρεια η νέα ΚΕΠΕΔΑ; Θα υπάρχουν δύο επιχειρήσεις με παρόμοιους σκοπούς. Ο κ. Αφουξενίδης θα είναι πρόεδρος δύο Κοινωφελών Επιχειρήσεων, της ΚΕΔΑ και της ΚΕΠΕΔΑ;
Εξετάστηκε αν υπάρχει κώλυμα για τον διορισμό μέλους διοικητικού συμβουλίου Κοινωφελούς Επιχείρησης, αν το μέλος ήταν πρόεδρος Κοινωφελούς Επιχείρησης που οδηγήθηκε σε πτώχευση, πράγμα που δεν επιτρέπει το άρθρο 1 παρ 2δ της Υπουργικής απόφασης 43254/31-7-2007 που αναφέρεται: σε Κωλύματα, ασυμβίβαστα, συγκρότηση και λειτουργία διοικητικού συμβουλίου δημοτικών και κοινοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων του Ν. 3463/2006;
Αν αυτές οι μεθοδεύσεις γινόντουσαν από ιδιώτες, επιεικώς θα τους λέγανε «μπαταχτσήδες», όπως αναφέρει ο κ. Ποθητός στο elpida-news (κλικ εδώ).
Στις πιο πολλές περιπτώσεις όταν ιδιώτες οδηγούν σε πτώχευση μια εταιρία και δημιουργούν νέα παρόμοια ελεύθερη βαρών τους λένε απατεώνες
Αυτά προς το παρόν. Για τις θέσεις των παρατάξεων και μεμονωμένων συμβούλων σε επόμενη ανάρτηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου