Τετάρτη 19 Αυγούστου 2009

Η συνεδρίαση της ντροπής

____
"Και να είστε σίγουροι ότι έχω τον απόλυτο έλεγχο των οικονομικών του Δήμου. Και θα συνεχίσω να τον έχω. Όχι ότι φοβάμαι τους συνεργάτες μου, αλλά ουαί και αλλοίμονο αν ο Δήμαρχος δεν γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι γίνεται σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα ή τα Νομικά Πρόσωπα του δημοσίου ή άλλες Αναπτυξιακές Επιχειρήσεις.(
Δήλωση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 9/10/2008)".

Στις 13/10/2008 κατετέθη πρόταση για πτώχευση της ΚΕΔΑ, επειδή η ΚΕΔΑ δεν εκτέλεσε τις διαταγές πληρωμής για ακάλυπτες επιταγές στην εταιρεία «ΛΟΥΚΑΣ ΤΣΟΓΚΑΣ ΜΠΕΤΑ .Ε.», που είχαν εκδοθεί το 2007.

Αυτά για τα λόγια του Δημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Στη συνέντευξη του προέδρου της ΚΕΔΑ Θ. Αφουξενίδη στην εφημερίδα «Δυτική Όχθη» της 22/7/2009 σε ερώτηση: «Ποιους στόχους έχετε υλοποιήσει και ποιοι ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί;». Ο κ. Αφουξενίδης απάντησε μεταξύ άλλων : «…Το καλοκαίρι του 2008 ήμασταν από τους πρώτους Δήμους που μετατρέψαμε μια δημοτική επιχείρηση σε Κοινωφελή, όπως όριζε ο νέος νόμος Δήμων και Κοινοτήτων…»

Η ΔΕΑΔΑ μετατράπηκε σε ΚΕΔΑ με την απόφαση 323/22-4-2007 του Δημοτικού Συμβουλίου. Φαίνεται ότι στις Αχαρνές ήρθε το καλοκαίρι του 2008 τον Απρίλιο. Αν δε θυμάται ο πρόεδρος της ΚΕΔΑ πότε δημιουργήθηκε η επιχείρηση, τότε εξηγείται γιατί φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση.

Σε επόμενη συνέντευξη θα δικαιούται να πει. Είμαστε ο πρώτος Δήμος που μια επιχείρησή του την οδηγήσαμε σε πτώχευση!!

Αυτά ως εισαγωγή.

Στις 12-8-2009 ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κάλεσε έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αχαρνών. Θέμα: Η δημιουργία νέας Κοινωφελούς Επιχείρησης, επειδή η ΚΕΔΑ οδηγήθηκε σε πτώχευση.

Ξεκινώντας την ομιλία του ο Δήμαρχος είπε ότι έχει έρθει σε επικοινωνία με την Περιφέρεια και το Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε μέχρι το τέλος του μηνός να έχουν ολοκληρωθεί η διαδικασίες να εγκριθεί η νέα Κοινωφελής Επιχείρηση με το όνομα Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού & Εκπαίδευσης Δήμου Αχαρνών (ΚΕΠΕΔΑ).

Σας κάλεσα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είπε ο Δήμαρχος, για ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που προέκυψε την Παρασκευή (7/8/2009). Από τη Παρασκευή ήρθαν οι δικηγόροι, ήρθαν οι υπηρεσίες, οι υπηρεσιακοί παράγοντες για να φθάσουμε σήμερα να έχουμε και τη μελέτη έτοιμη για τη δημιουργία της νέας επιχείρησης.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον προμηθευτή που έκανε την αίτηση πτώχευσης και είπε ότι η ΔΕΑΔΑ είχε επιταγές για ασφαλτικά έργα και δεν υπήρχαν συμβάσεις . Όταν παραλάβαμε τη ΔΕΑΔΑ είχε 20 με 22 εκατομμύρια ευρώ υποχρεώσεις (σχόλιο: η διαφορά 2 εκατομμυρίων ευρώ δεν έχει σημασία). Σήμερα είναι κάτω από δύο εκατομμύρια, δύο οχτακόσια-δύο εννιακόσια!! Πράγμα που σημαίνει ότι πληρώσαμε υποχρεώσεις, (προμηθευτές, εργαζόμενους κλπ). Αυτός που έκανε την προσφυγή δεν έχει τι να πάρει από την επιχείρηση, καρέκλες και τραπέζια, γιατί η ΚΕΔΑ δεν είναι εμπορική επιχείρηση; Για αυτό κατάλαβε ότι έκανε λάθος. Για αυτό και πρέπει να δούμε τι κάνουμε. Αυτός που έβγαλε την απόφαση πάει να ανακαλέσει και εμείς είπαμε βγάλε την απόφαση και είμαστε διατιθέμενοι να σε πληρώσουμε!! Μετά ο επίτροπος είπε ότι δεν πληρώνει. Μετά ο δικαστής, ενώ πήγε και στήριξε την ανάκληση της πτώχευσης, ο δικαστής έβγαλε την επιχείρηση σε πτώχευση. Ο πρόεδρος (του Δημοτικού Συμβουλίου;) είναι νομικός και άλλοι δε μπορούν να καταλάβουν πως έγινε. Λένε ότι ο Δικηγόρος της εταιρείας είπε στην πρώτη δίκη ότι εκτός από εμένα χρωστάνε και σε άλλους και όπως ξέρουμε, ανεπίσημα, η απόφασή τους είναι να πάει σε πτώχευση η επιχείρηση. Οπότε σας καλέσαμε εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι για να δώσουμε διέξοδο στο θέμα που προέκυψε. Τη ΚΕΔΑ την αφήνουμε ως έχει. Η ΚΕΔΑ δεν κλείνει. Εμείς θα κάνουμε αίτηση κατά της απόφασης, δεν μπορούμε όμως για τους εργαζόμενους να περιμένουμε μερικούς μήνες 6,7 ή 8. Για αυτό έφερα ως θέμα να ιδρύσουμε μια νέα επιχείρηση Πολιτισμού και Εκπαίδευσης. Θα μου πείτε τώρα μεταφέρονται οι εργαζόμενοι; Ξέρετε έχουν γίνει όλες οι επαφές οι απαραίτητες για αυτά που λέμε τώρα έχουν ωριμάσει σε σχέση με την ΕΕΤΑ που ξέρετε όλοι, ΚΕΔΚΕ, νομικούς και το Υπουργείο Εσωτερικών. Αυτό που μας καίει τώρα είναι η ίδρυση μιας νέας επιχείρηση να μεταφερθεί το προσωπικό εκεί μέχρι τέλος του μηνός και από τις αρχές Σεπτεμβρίου το προσωπικό να πληρωθεί από τη νέα επιχείρηση. Και ο κώδικας το λέει μέσα μπορεί προσωπικό από μια επιχείρηση να πάει σε άλλη. Αυτά προς το παρόν.

Σχόλια για την εισήγηση του κ. Δημάρχου.

Για όσους παρακολούθησαν τη συνεδρίαση έγινε φανερό ότι είχε σπάσει «ο τσαμπουκάς» της εξουσίας του Δημάρχου. Ήταν η παρουσία του κάπως όμοια με την παρουσία του πρωθυπουργού πέρυσι στην Έκθεση Θεσσαλονίκης. Όπως και τότε έτσι και τώρα φάνηκε η αρχή του ΤΕΛΟΥΣ.
Είπε στην αρχή της εισήγησής του ότι υπήρχαν υποχρεώσεις 20-22 εκατομμύρια ευρώ και ότι τα έφτασαν σε λιγότερο από δύο εκατομμύρια ευρώ, δύο οχτακόσια- δύο εννιακόσια ευρώ. Όταν μετετράπη η ΔΕΑΔΑ σε ΚΕΔΑ το μετοχικό της κεφάλαιο με εισφορά του Δήμου αυξήθηκε κατά 300.000 €. Που βρέθηκαν τα 20.000.000 περίπου ευρώ που μειώθηκαν οι υποχρεώσεις. Έγιναν νόμιμες επιχορηγήσεις από το Δήμο; Στον προϋπολογισμό του Δήμου για το έτος 2009, κωδικός 00.7511.003, για το οικονομικό έτος 2008 υπάρχει εγγραφή 3.021.811,35 € και για το 2009 5.939.802.05 €. Πόσα ήταν το 2007; Πως τα 9 περίπου εκατομμύρια των ετών 2008-2009 με αντίστοιχο ποσό το 2007 έφτασαν τα 20-22 εκατομμύρια. Το υπόλοιπο ποσό προέκυψε από κέρδη της ΚΕΔΑ, δηλαδή από οικονομική δραστηριότητα; Αυτά πρέπει να ρωτήσει το Δήμαρχος ένας δημοτικός σύμβουλος. Μήπως ο Δήμαρχος έχει άγνοια της κατάστασης και λέει ότι του λένε; Μήπως παράνομα το δάνειο των 10 περίπου εκατομμυρίων χρησιμοποιήθηκε για χρέη της ΔΕΑΔΑ; Το θέμα θέλει ψάξιμο.

Είπε ο Δήμαρχος: «Αυτός που έκανε την αίτηση πτώχευσης τι θα πάρει από την επιχείρηση, καρέκλες ή τραπέζια»; Γνωρίζει ο κ. Δήμαρχος την περιουσία της ΚΕΔΑ. Μήπως μερικά απορριμματοφόρα του Δήμου ανήκουν κατά κυριότητα στην ΚΕΔΑ; Είναι τα απορριμματοφόρα που αγόρασε η ΔΕΑΔΑ επί δημαρχίας Παπανίκα. Αν εκποιηθούν αυτά πως θα γίνει η συλλογή των απορριμμάτων; Μήπως ένα μέρος του εξοπλισμού του ΚΥΠΕΚΟ ανήκει στην ΚΕΔΑ;

Είπε ο Δήμαρχος: « Αυτός που έβγαλε την απόφαση πτώχευσης πήγε να την ανακαλέσει». Η αλήθεια είναι ότι ο άτυπος νομικός του Σύμβουλος κ. Σπύρος Γαλούνης έκανε την αίτηση ανάκλησης πτωχεύσεως.
Ο κ. Δήμαρχος ή δεν είχε ενημερωθεί από τους υφισταμένους συνεργάτες του ή είπε συνειδητά ψέματα στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για το ποιος ζήτησε την ανάκληση. Εξήγηση οφείλει να δώσει στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και στους ταλαιπωρούμενους, από αυτόν κα τους περί αυτόν, υπαλλήλους της ΚΕΔΑ που διακυβεύεται η επιβίωσή τους.
Ο Δήμαρχος είπε: «Λένε ότι ο Δικηγόρος της εταιρείας είπε στην πρώτη δίκη ότι εκτός από εμένα χρωστάνε και σε άλλους». Δεν τον ενημέρωσαν ότι υπήρχε εντολή πληρωμής στο όνομα Ι.Φράγκος, για μπετά. Δεν τον ενημέρωσαν ότι η ΚΕΔΑ είχε οφειλή στην Δ.Ο.Υ. 233.218,92 €, ποσό που όφειλε να διασφαλίσει ο προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ.;

Ο Δήμαρχος είπε: «Αυτό που μας καίει τώρα είναι η ίδρυση μιας νέας επιχείρηση να μεταφερθεί το προσωπικό εκεί μέχρι τέλος του μηνός και από τις αρχές Σεπτεμβρίου το προσωπικό να πληρωθεί από τη νέα επιχείρηση. Και ο κώδικας το λέει μέσα μπορεί προσωπικό από μια επιχείρηση να πάει σε άλλη» . Πόσο αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα;
Εξ όσων γνωρίζω στο Ν.3463/2006 (Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) και τροποποιήσεις του από τους νόμους 3613/2007 και 263/2008 δεν υπάρχουν διατάξεις που προβλέπουν τη μεταφορά προσωπικού από Κοινωφελείς Επιχειρήσεις που πτωχεύουν ή λύονται. Το άρθρο 258 του Ν.3463/2006 που αφορά στο προσωπικό Κοινωφελών Επιχειρήσεων αναφέρεται για αποσπάσεις από Κοινωφελή Επιχείρηση σε Κοινωφελή Επιχείρηση για διάστημα το πολύ δύο ετών. Νομικά η ΚΕΔΑ είναι υπό πτώχευση. Κατά τον πτωχευτικό Κώδικα:

Άρθρο 52
Τα όργανα της πτώχευσης
Τα όργανα της πτώχευσης είναι: το πτωχευτικό δικαστήριο, ο εισηγητής, ο σύνδικος, η συνέλευση των πιστωτών και η επιτροπή πιστωτών.

Η ΚΕΔΑ είναι σε πτώχευση μέχρι την απόφαση ανάκλησής της. Από τη διάταξη αυτή δεν δίνεται η δυνατότητα στο Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει για απόσπαση ή μετακίνηση προσωπικού. Η πρότασή του, που παρέσυρε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου να ψηφίσουν τη δημιουργία νέας Κοινωφελούς Επιχείρησης, δε στηρίζεται πουθενά.

Τελικά το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφιζε χωρίς να καταλαβαίνει τίποτα. Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, έγκριτος νομικός, παρέμεινε άφωνος. Δε μίλησε να τεκμηριώσει νομικά αυτά που έλεγε ο κ. Δήμαρχος.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΑ διατηρείται έως να λυθεί η εταιρεία, αλλά δεν έχει διοικητική παρέμβαση στη διοίκηση της ΚΕΔΑ, σύμφωνα με το άρθρο 96

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΠΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Άρθρο 96.-
Γενική διάταξη
1. Η πτώχευση του νομικού προσώπου επιφέρει τη λύση του. Τα όργανα του νομικού προσώπου διατηρούνται.
2. Η αίτηση του άρθρου 5 παράγραφος 2 επί νομικών προσώπων υποβάλλεται

Προφανώς ο νομοθέτης διατηρεί τα Διοικητικά Συμβούλια των Νομικών Προσώπων (Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου), γιατί εκφράζουν τον οφειλέτη.



Τι μπορεί να γίνει για το προσωπικό.
Αν η ανάκληση της απόφασης 751/5-8-2009, που απέρριψε την αίτηση ανάκλησης της πτώχευσης, που είπε ο κ. Δήμαρχος ότι θα υποβληθεί δεν τελεσφορήσει, τότε ίσως υπάρχουν περεταίρω δυνατότητες να μειωθούν οι επιπτώσεις της πτώχευσης.
Για το προσωπικό, υπάρχει το άρθρο 34.

Άρθρο 34
Συμβάσεις εργασίας
1. Με την κήρυξη της πτώχευσης δεν λύεται η σύμβαση εργασίας.
2. Ο σύνδικος, εφόσον ο οφειλέτης είναι εργοδότης, μπορεί να λύσει τη σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, με καταγγελία. Η πτώχευση αποτελεί σπουδαίο λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου ή έργου. Για το κύρος της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου δεν απαιτείται η καταβολή αποζημίωσης.

3. Σε περίπτωση που η κατά το άρθρο 70 έκθεση του συνδίκου προβλέπει βιωσιμότητα της επιχείρησης, ο σύνδικος, ο οφειλέτης και η επιτροπή πιστωτών, μπορούν χωριστά ο καθένας ή από κοινού να ζητήσουν από τον εισηγητή τη διατήρηση των αναγκαίων θέσεων εργασίας μέχρι την έγκριση ή απόρριψη από το πτωχευτικό δικαστήριο του κατά τα άρθρα 107 επ. σχεδίου αναδιοργάνωσης.
4. Οι απαιτήσεις των μισθωτών από μισθούς και λοιπές παροχές που γεννήθηκαν πριν την κήρυξη της πτώχευσης, καθώς και κάθε συναρτώμενη με την καταγγελία απαίτηση τους, όπως ιδίως αποζημίωση εκ του νόμου, αποτελούν πτωχευτικές απαιτήσεις, για τις οποίες οι μισθωτοί ικανοποιούνται ως πτωχευτικοί πιστωτές κατά τις ειδικότερες περί κατατάξεως των πιστωτών διατάξεις του παρόντος κώδικα.
5. Μισθωτός που πραγματικά συνεχίζει να παρέχει ή παρέχει την εργασία του μετά την κήρυξη της πτώχευσης, λόγω συνέχισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας από τον οφειλέτη ή τον σύνδικο, για τους μισθούς και τις συναφείς παροχές, ικανοποιείται ως ομαδικός πιστωτής.


Μπορεί η ΚΕΔΑ να είναι βιώσιμη;

Αν κάνει διακανονισμό με την Δ.Ο.Υ. και τους πιστωτές, μπορεί με την επιχορήγηση του Δήμου για το επόμενο πρόγραμμα διετούς δράσης να είναι εύκολο να φανεί ότι η επιχείρηση είναι βιώσιμη και να ζητήσει την διαδικασία της συνδιαλλαγής με εφαρμογή των άρθρων 99-104

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΥΝΔΙΑΛΛΑΓΗΣ
Άρθρο 99
Προϋποθέσεις
1. Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο από τα αναφερόμενα στο άρθρο 2 παράγραφος 1, το οποίο αποδεικνύει οικονομική αδυναμία, παρούσα ή προβλέψιμη, χωρίς να βρίσκεται σε κατάσταση παύσης των πληρωμών του, μπορεί να ζητήσει από το πτωχευτικό δικαστήριο το άνοιγμα της διαδικασίας συνδιαλλαγής.
2. Στην αίτηση προς το πτωχευτικό δικαστήριο πρέπει να περιγράφεται η οικονομική κατάσταση του οφειλέτη, το μέγεθος και η κοινωνική σημασία της επιχείρησης από άποψη απασχόλησης, τα προτεινόμενα μέτρα χρηματοδότησης του και τα μέσα αντιμετώπισης της κατάστασης αυτής. Στην αίτηση επισυνάπτεται σε πρωτότυπο, με ποινή απαραδέκτου αυτής, γραμμάτιο κατάθεσης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ για την αμοιβή του εμπειρογνώμονα και του μεσολαβητή.
3. Ο πρόεδρος του δικαστηρίου, αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αν το κρίνει αναγκαίο, μπορεί να ορίσει με διάταξη του εμπειρογνώμονα που επιλέγει από τον κατάλογο πραγματογνωμόνων, για να διαπιστώσει την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη. Προς το σκοπό αυτόν, ο εμπειρογνώμονας ζητεί από τον οφειλέτη όλα τα κατά την κρίση του αναγκαία οικονομικά στοιχεία, κατά παρέκκλιση δε από τις κείμενες διατάξεις, μπορεί να ζητήσει κάθε πληροφορία και από πιστωτικά και χρηματοοικονομικά ιδρύματα και υποχρεούται να καταθέσει την έκθεση του στον αρμόδιο γραμματέα εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από το διορισμό του.

Άρθρο 100
Απόφαση του δικαστηρίου
1. Το πτωχευτικό δικαστήριο, εφόσον πιθανολογεί το βάσιμο της αίτησης και τη σκοπιμότητα της αιτούμενης συνδιαλλαγής, αποφασίζει το άνοιγμα της, ορίζοντας μεσολαβητή, που επιλέγει από τον κατάλογο πραγματογνωμόνων, για περίοδο όχι μεγαλύτερη των δύο (2) μηνών. Το πτωχευτικό δικαστήριο, μετά από αίτηση του μεσολαβητή, μπορεί να παρατείνει την περίοδο αυτή για έναν (1) ακόμα μήνα. Το πτωχευτικό δικαστήριο μπορεί να λάβει προληπτικά μέτρα που ισχύουν μέχρι την έκδοση επικυρωτικής απόφασης κατά το άρθρο 103, κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10.
2. Η πάροδος της προθεσμίας της προηγούμενης παραγράφου επιφέρει αυτοδικαίως περάτωση του λειτουργήματος του μεσολαβητή και της διαδικασίας συνδιαλλαγής.
3. Η απόφαση του δικαστηρίου δημοσιεύεται στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών.
4. Η απόφαση του δικαστηρίου που δέχεται ή απορρίπτει την αίτηση δεν υπόκειται σε ένδικα μέσα.

Άρθρο 101
Το έργο του μεσολαβητή
1. Ο μεσολαβητής έχει ως αποστολή να επιτύχει τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ του οφειλέτη και των πιστωτών του που εκπροσωπούν τουλάχιστον την πλειοψηφία των απαιτήσεων κατ' αυτού, όπως αυτές προκύπτουν από τα εμπορικά βιβλία του οφειλέτη, με σκοπό την άρση των οικονομικών δυσκολιών του οφειλέτη, τη συνέχιση της δραστηριότητας του και διατήρηση των θέσεων εργασίας, καθώς και να προτείνει λύσεις για τη διάσωση της επιχείρησης, ιδίως με μείωση των απαιτήσεων, παράταση του ληξιπρόθεσμου αυτών, αναδιάρθρωση της επιχείρησης, μετοχοποίηση των απαιτήσεων, εκποίηση της επιχείρησης ή κάθε άλλο πρόσφορο μέτρο.
2. Ο μεσολαβητής δικαιούται, κατά παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις, να ζητήσει και από πιστωτικά και χρηματοοικονομικά ιδρύματα κάθε πληροφορία σχετική με τη δραστηριότητα του οφειλέτη, πρόσφορη για την εκπλήρωση της αποστολής του.
3. Εάν δεν μπορεί να επιτευχθεί συμφωνία, ο μεσολαβητής ενημερώνει, χωρίς καθυστέρηση, τον πρόεδρο του δικαστηρίου, ο οποίος εισάγει αμέσως την υπόθεση στο πτωχευτικό δικαστήριο, προκειμένου να θέσει τέλος σ' αυτήν και στην αποστολή του μεσολαβητή. Η απόφαση του δικαστηρίου κοινοποιείται στον οφειλέτη και δεν υπόκειται σε ένδικα μέσα.

Άρθρο 102
Συμμετοχή Δημοσίου και δημόσιων φορέων
Το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, δημόσιες επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα, φορείς κοινωνικής πρόνοιας και ασφάλισης, μπορούν να συναινούν σε μείωση των απαιτήσεων τους κατά του οφειλέτη με τους ίδιους όρους που θα μείωνε τις απαιτήσεις του υπό τις αυτές συνθήκες ιδιώτης δανειστής, καθώς και να παραιτούνται από προνόμια και εξασφαλίσεις ενοχικής ή εμπράγματης φύσεως.

Άρθρο 103
Επικύρωση της συμφωνίας
1. Εφόσον επιτευχθεί η συμφωνία συνδιαλλαγής, μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από την υπογραφή της, με κοινή αίτηση των συμβαλλομένων ή του επιμελέστερου αυτών, εισάγεται στο πτωχευτικό δικαστήριο, προς επικύρωση και λήξη της διαδικασίας συνδιαλλαγής.
2. Το πτωχευτικό δικαστήριο δεν επικυρώνει τη συμφωνία, εάν συντρέχει οποιαδήποτε από τις ακόλουθες περιπτώσεις: α) ο οφειλέτης, κατά τη σύναψη της συμφωνίας, βρίσκεται σε κατάσταση παύσης των πληρωμών, β) οι όροι της συμφωνίας δεν εξασφαλίζουν τη διάρκεια της επιχειρηματικής δραστηριότητας, γ) θίγονται τα συμφέροντα των πιστωτών που δεν υπέγραψαν τη συμφωνία, δ) η διάρκεια ισχύος της συμφωνίας συνομολογείται για διάστημα πέραν των δύο (2) ετών από την επικύρωση της.
3. Κατά τη συζήτηση της επικύρωσης ακούγονται, αυτοκλήτως ή μετά από πρόσκληση του δικαστηρίου, ο μεσολαβητής, ο οφειλέτης και οι υπογράψαντες τη συμφωνία δανειστές, καθώς και εκπρόσωπος των εργαζομένων. Κάθε άλλο πρόσωπο που έχει έννομο συμφέρον δικαιούται να παρέμβει χωρίς τήρηση προδικασίας.
4. Το πτωχευτικό δικαστήριο επικυρώνει τη συμφωνία και κηρύσσει το πέρας της διαδικασίας συνδιαλλαγής. Η απόφαση δημοσιεύεται στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών και υπόκειται μόνο σε τριτανακοπή μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών που αρχίζει την επόμενη ημέρα από τη δημοσίευση της. Η απόφαση που απορρίπτει την επικύρωση της συμφωνίας δημοσιεύεται επίσης στο Δελτίο Δικαστικών Δημοσιεύσεων του Ταμείου Νομικών και υπόκειται σε έφεση μέσα σε προθεσμία δέκα (10) ημερών που αρχίζει την επόμενη ημέρα από τη δημοσίευση αυτή.

Άρθρο 104
Αποτελέσματα της επικύρωσης
1. Η επικύρωση της συμφωνίας επιφέρει τα ακόλουθα αποτελέσματα: α) επέρχεται το πέρας της διαδικασίας συνδιαλλαγής και του έργου του μεσολαβητή β) προσωρινά, κατά τη διάρκεια ισχύος της συμφωνίας αναστέλλονται τα μέτρα, εκκρεμή ή μη, ατομικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη, για την ικανοποίηση απαιτήσεων που έχουν γεννηθεί πριν τη σύναψη της συμφωνίας συνδιαλλαγής. Η ίδια αναστολή ισχύει και ως προς τα μέτρα αυτά και σχετικά με τους εγγυητές και τους συνοφειλέτες εις ολόκληρον γ) αναστέλλεται για την ίδια περίοδο η λήψη οποιουδήποτε ασφαλιστικού μέτρου κατά του οφειλέτη, εκτός αν με αυτό επιδιώκεται η αποτροπή της απομάκρυνσης ή αφαίρεσης ή μετακίνησης κινητών πραγμάτων της επιχείρησης, τεχνολογικού ή μηχανολογικού εν γένει εξοπλισμού της που δεν έχει συμφωνηθεί και ενέχει τον κίνδυνο απαξίωσης της επιχείρησης του οφειλέτη δ) αίρεται αυτοδικαίως, για την ίδια διάρκεια, η απαγόρευση ή κώλυμα έκδοσης επιταγών που είχε επιβληθεί στον οφειλέτη πριν την έναρξη της διαδικασίας συνδιαλλαγής ε) για την ίδια διάρκεια αναστέλλονται οι αποκλειστικές προθεσμίες άσκησης και παραγραφής, υπό τις οποίες τελούν οι απαιτήσεις των συμβαλλόμενων πιστωτών και τα δικαιώματα των υπέρ του οφειλέτη εγγυητών και συνοφειλετών του εις ολόκληρον, καθώς και οι προθεσμίες και η άσκηση διαδικαστικών πράξεων στ) αναστέλλεται, για περίοδο έξι (6) μηνών από την έκδοση της απόφασης που επικύρωσε τη συμφωνία, η λήψη κάθε μέτρου συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης, συμπεριλαμβανο-μένης της κήρυξης της πτώχευσης ζ) η συμφωνία δεσμεύει μόνο τον οφειλέτη και τους πιστωτές που την υπέγραψαν.
2. Η απόφαση που επικυρώνει τη συμφωνία συνδιαλλαγής αποτελεί τίτλο εκτελεστό για τις αναλαμβανόμενες με αυτήν υποχρεώσεις.


Δεν είμαι νομικός να έχω έγκυρες νομικές γνώσεις. Ο Δήμαρχος είπε αν υπάρχου άλλες απόψεις να διατυπωθούν. Αυτό κάνω σε αυτή την ανάρτηση. Με την προϋπόθεση ότι δεν ισχύει δεσμευτικά η παράγραφος 1, του άρθρου 1 της υπουργικής απόφασης, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1876/2007, Τεύχος Β.

Υπάρχει και η εύκολη λύση. Κάνουμε μια νέα Κοινωφελή Επιχείρηση, με άλλο τίτλο και ίδιους σκοπούς. Είναι ελεύθερη χρεών. Προς το παρόν βιώσιμη. Με εταιρικό κεφάλαιο σε ρευστό και την επιχορήγηση για το διετές πρόγραμμα. Πιθανόν οι εργαζόμενοι της ΚΕΔΑ να μη μπορούν να μεταφερθούν στη νέα ΚΕΠΕΔΑ. Μικρό το κακό. Οι διοικούντες θα μπορούν να προσλάβουν νέο προσωπικό, ενδεχομένως μερικούς από τους εργαζόμενους της ΚΕΔΑ. Ρουσφετολογικό πεδίο λόγω των επικείμενων δημοτικών εκλογών μέγα. Δε θα χαθεί και ο μισθός του προέδρου. Έτσι θα τελειώσει η τετραετία. Μήπως υπάρχει περίπτωση επανεκλογής;

Πως θα περάσει από την Περιφέρεια η νέα ΚΕΠΕΔΑ; Θα υπάρχουν δύο επιχειρήσεις με παρόμοιους σκοπούς. Ο κ. Αφουξενίδης θα είναι πρόεδρος δύο Κοινωφελών Επιχειρήσεων, της ΚΕΔΑ και της ΚΕΠΕΔΑ;

Εξετάστηκε αν υπάρχει κώλυμα για τον διορισμό μέλους διοικητικού συμβουλίου Κοινωφελούς Επιχείρησης, αν το μέλος ήταν πρόεδρος Κοινωφελούς Επιχείρησης που οδηγήθηκε σε πτώχευση, πράγμα που δεν επιτρέπει το άρθρο 1 παρ 2δ της Υπουργικής απόφασης 43254/31-7-2007 που αναφέρεται: σε Κωλύματα, ασυμβίβαστα, συγκρότηση και λειτουργία διοικητικού συμβουλίου δημοτικών και κοινοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων του Ν. 3463/2006;

Αν αυτές οι μεθοδεύσεις γινόντουσαν από ιδιώτες, επιεικώς θα τους λέγανε «μπαταχτσήδες», όπως αναφέρει ο κ. Ποθητός στο elpida-news (κλικ εδώ).

Στις πιο πολλές περιπτώσεις όταν ιδιώτες οδηγούν σε πτώχευση μια εταιρία και δημιουργούν νέα παρόμοια ελεύθερη βαρών τους λένε απατεώνες

Αυτά προς το παρόν. Για τις θέσεις των παρατάξεων και μεμονωμένων συμβούλων σε επόμενη ανάρτηση

Ιστορίες μόνιμης τρέλας

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η Δημοτική Επιχείρηση Τεχνικών Έργων Δήμου Αχαρνών (ΔΕΤΕΔΑ) εκτέλεσε έργα ασφαλτόστρωσης για το Δήμο Αχαρνών το έτος 2006. Η προμήθεια του ασφαλτικού υλικού έγινε από τις εταιρείες «ΛΟΥΚΑΣ ΑΝΤ. ΤΣΟΓΚΑΣ & ΣΙΑ Α.Ε.» και «ΤΣΟΓΚΑΣ GR ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ Α.Ε.». Για την πληρωμή τους η ΔΕΤΕΔΑ εξέδωσε επιταγές με δικαίωμα περεταίρω οπισθογράφησης, που αποσκοπούσε σε λογιστική τακτοποίηση εκκρεμοτήτων της ΔΕΤΕΔΑ. Η οπισθογράφηση των επιταγών έγινε από την Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Δήμου Αχαρνών, η οποία μπορούσε να το κάνει αφού στο καταστατικό της στους σκοπούς της εταιρείας περιλαμβανόταν η κατασκευή έργων. Επιταγή 200.000 € που εκδόθηκε από την ΔΕΤΕΔΑ για αγορά ασφαλτικού υλικού από την «ΤΣΟΓΚΑΣ GR ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ Α.Ε.» οπισθογραφήθηκε (το 2006) από τον τότε πρόεδρο της ΔΕΑΔΑ Παρακευά Νομικό. Η νέα Δημοτική Αρχή υπό τον κ. Φωτιάδη και πρόεδρο της ΔΕΑΔΑ τον Π. Γεροντίδη αρνήθηκαν την εξόφληση της επιταγής, δεδομένου ότι, όπως ισχυρίστηκαν, ο κ. Νομικός παράνομα οπισθογράφησε την επιταγή, δεδομένου ότι με απόφαση του Δ.Σ. της ΔΕΑΔΑ είχε δικαίωμα χωρίς απόφαση Συμβουλίου της επιχείρησης να υπογράφει για ποσά μέχρι 3.000 €.

Με τη λογική που υπήρχε τότε στη δημοτική αρχή, και με νομικές συμβουλές εκτός νομικής υπηρεσίας του Δήμου, όλα όσα έκαναν οι προηγούμενοι ήταν παράνομα και το λόγο θα έχει η δικαιοσύνη!

Η εταιρεία προσέφυγε στη δικαιοσύνη για την ακάλυπτη επιταγή, για έργο που είχε εκτελέσει, και ζήτησε την έκδοση απόφασης διαταγής πληρωμής. Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών με την 1821/15-2-2007 με απόφαση του επέβαλε το ποσό των 246.592 € για το κεφάλαιο του τόκους και τα έξοδα και με την από 16/7/2008 εντολή του για εκτέλεση.

Η ΔΕΑΔΑ άσκησε ανακοπή κατά της 55/23-1-2008 απόφασης του Μονομελούς Πρωτοδικείο Αθηνών, για αναστολή της διαταγής πληρωμής, η οποία απερρίφθη για τυπικούς λόγους .
Κατά της ΔΕΑΔΑ έχουν εκδοθεί διαταγές πληρωμής για ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων των «ΛΟΥΚΑΣ ΑΝΤ. ΤΣΟΓΚΑΣ & ΣΙΑ Α.Ε.» και «ΤΣΟΓΚΑΣ GR ΑΣΦΑΛΤΙΚΑ Α.Ε.» και Ι.Φράγκου για ποσά 15.873,04 €,39.233,66 € και 150.000 € αντίστοιχα με την 3832/3.4.2007 απόφαση. Οι δύο πρώτες επιταγές είχαν εκδοθεί από τη ΔΕΑΔΑ και η Τρίτη από τη ΔΕΑΔΑ για να καλυφθεί ακάλυπτη επιταγή της ΔΕΤΕΔΑ.

Η ΔΕΑΔΑ και πάλι έκανε αίτηση ανακοπής με την 775/1.6.2007 έκθεση καταθέσεως, η οποία απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη.

Μέχρι τις 29/5/2008 πρόεδρος της ΔΕΑΔΑ ήταν ο δημοτικός σύμβουλος Π. Γεροντίδης και αντιπρόεδρος ο Θ. Αφουξενίδης, οι οποίοι χειρίστηκαν τα θέματα αυτά, πιθανόν με την βοήθεια της νομικής υπηρεσίας του Δήμου ή του άτυπου νομικού συμβούλου του Δημάρχου, ο οποίος υπογράφει την αίτηση ανάκλησης της πτώχευσης της ΚΕΔΑ.

Με τη Μετατροπή της ΔΕΑΔΑ σε Κοινωφελή Επιχείρηση Δήμου Αχαρνών (ΚΕΔΑ) πρόεδρος της ορίστηκε, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο κ. Θ. Αφουξενίδης και αντιπρόεδρος ο κ. Π. Γεροντίδης. Ο κ. Αφουξενίδης, σύμφωνα με το καταστατικό της ΚΕΔΑ, ήταν αρμόδιος για τους χειρισμούς των υποθέσεων και της εκπροσώπησης της ΚΕΔΑ.
Στις 13/10/2008 η εταιρία «ΛΟΥΚΑΣ ΤΣΟΓΚΑΣ ΜΠΕΤΑ Α.Ε», επειδή η ΔΕΑΔΑ και μετέπειτα η διάδοχός της ΚΕΔΑ, η οποία ανέλαβε όλα τα βάρη της ΔΕΑΔΑ, δεν ικανοποίησαν την τις διαταγές πληρωμής, ζήτησε να κηρυχτεί η ΚΕΔΑ σε πτώχευση, προκειμένου να ρευστοποιηθεί η περιουσία της και να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις της. Εκπρόσωπος της ΚΕΔΑ ο πληρεξούσιος δικηγόρος Σπυρίδων Γαλούνης.

Κατά τον Πτωχευτικό Κώδικα (Ν. 3588/16-9-2007) οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν οδηγούνται σε πτώχευση.

Άρθρο 2
Υποκειμενικές προϋποθέσεις
1. Πτωχευτική ικανότητα έχουν οι έμποροι, καθώς και οι ενώσεις προσώπων με νομική προσωπικότητα που επιδιώκουν οικονομικό σκοπό.
2. Δεν κηρύσσονται σε πτώχευση τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και οι δημόσιοι οργανισμοί.


Κάποιοι θεώρησαν ότι οι Κοινωφελείς Επιχειρήσεις είναι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αντί Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. Πιθανόν για το λόγο αυτό θεώρησαν ότι δεν κινδυνεύουν με πτώχευση.

Με την 362/2009 απόφασή του το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών που δημοσιεύθηκε στις 16/4/2009 κήρυξε την ΚΕΔΑ (πρώην ΔΕΑΔΑ) με πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου τον Παύλο Γεροντίδη σε κατάσταση πτώχευσης. Όρισε χρόνο παύσεως πληρωμών την 17/7/2008. Διέταξε τη σφράγιση του καταστήματος και της υπόλοιπης περιουσίας της πτώχευσης από τον αρμόδιο Ειρηνοδίκη.

Η ΚΕΔΑ δια του πληρεξουσίου της δικηγόρου Σπ. Γαλούνη στις 8/5/2008 έκανε αίτηση ανακλήσεως πτωχεύσεως. Στη αίτηση αναφερόταν η συναίνεση της εταιρείας που ζήτησε την πτώχευση της ΚΕΔΑ, γιατί όπως είπαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 12/8/2009, έδωσαν 60.000 € έναντι.

Στη αίτηση ανάκλησης ο κ. Γαλούνης επικαλέστηκε το άρθρο 57 του πτωχευτικού νόμου.

Άρθρο 57
Αίτηση ανάκλησης
1. Η απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση μπορεί να ανακληθεί μετά από αίτηση του οφειλέτη από το δικαστήριο που κήρυξε την πτώχευση, εφόσον ικανοποιήθηκαν ή συναινούν οι πιστωτές που μετείχαν στη διαδικασία κήρυξης της πτώχευσης, καθώς και εκείνοι που προκύπτουν από το φάκελο. Η ικανοποίηση και η συναίνεση των πιστωτών αποδεικνύεται μόνο εγγράφως, με βεβαιωμένη τη γνησιότητα της υπογραφής τους από δημόσια αρχή. Η απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση μπορεί να ανακληθεί και με αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον ή με πρόταση του εισηγητή, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 758 Κ.Πολ.Δ.. Για το παραδεκτό της συζήτησης της αίτησης ανάκλησης πρέπει να προσκομίζεται στο πτωχευτικό δικαστήριο έκθεση του εισηγητή.
Η δικάσιμος με την Εκούσια Διαδικασία έγινε στις 20/5/2009. Κατά περίεργο τρόπο δεν εμφανίστηκε ο σύνδικος πτώχευσης (δικηγόρος που διορίστηκε από δικαστήριο να εκπροσωπεί τους πιστωτές). Στη διάσκεψη της 6-7-2009 δημοσιεύθηκε η απόφαση.
Σύμφωνα με το σκεπτικό εκτός από τις απαιτήσεις της εταιρείας που ζήτησε την πτώχευση, και συναινεί στην ανάκλησή της, υπήρχαν και άλλοι πιστωτές της φτωχής ΚΕΔΑ, όπως η αρ. 3832/3-4-2007 διαταγή πληρωμής του Δικαστή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για ακάλυπτη επιταγή 150.000 € για λογαριασμό του Ι. Φράγκου κα η από αρ. πρωτ. 10795/25-5-2009 αναγγελία της Δ.Ο.Υ. Αχαρνών για οφειλές 233.218,92 €. Σύμφωνα με την 362/2009 απόφαση του Δικαστηρίου προέκυψε ότι υπάρχουν και άλλοι πιστωτές. Αποτέλεσμα η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης κρίνεται αβάσιμη.


Εδώ τελειώνει το δικαστικό μέρος και αρχίζουν τα όργανα.
Για ενημέρωση για τον Πτωχευτικό Κώδικα (αχρείαστος να είναι) παρατίθενται τα παρακάτω άρθρα του(κυρίως για ενημέρωση των κ.κ. δημοτικών συμβούλων):

Άρθρο 78
Συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας
1. Το πτωχευτικό δικαστήριο, με την απόφαση που κηρύσσει την πτώχευση ή μεταγενέστερα μέχρι τη λήψη της κατά το άρθρο 84 απόφασης της συνέλευσης των πιστωτών επί της έκθεσης του συνδίκου, μπορεί, μετά από αίτηση όποιου έχει έννομο συμφέρον, να επιτρέψει προσωρινά τη συνέχιση της επιχειρηματικής δραστηριότητας που ασκούσε ο οφειλέτης από τον ίδιο ή από τον σύνδικο, εάν αποδεικνύεται ότι έτσι εξυπηρετούνται τα συμφέροντα των πιστωτών και στο αναγκαίο μέτρο για τη διατήρηση της άυλης αξίας της επιχείρησης.
2. Η απόφαση της συνέλευσης των πιστωτών επί της έκθεσης του συνδίκου, σύμφωνα με το άρθρο 84 για την αναστολή λειτουργίας της επιχειρηματικής δραστηριότητας του οφειλέτη ή για προσωρινή συνέχιση της, εφαρμόζεται υποχρεωτικά, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη ανάκληση ή τροποποίηση της κατά την παράγραφο 1 απόφασης του δικαστηρίου.
3. Τα οικονομικά στοιχεία της συνεχιζόμενης επιχείρησης ελέγχονται από ορκωτό ελεγκτή. Στον ίδιο έλεγχο υπόκεινται και τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης της οποίας διακόπηκε η συνέχιση της δραστηριότητας της.

Άρθρο 96.-
Γενική διάταξη
1. Η πτώχευση του νομικού προσώπου επιφέρει τη λύση του. Τα όργανα του νομικού προσώπου διατηρούνται.
2. Η αίτηση του άρθρου 5 παράγραφος 2 επί νομικών προσώπων υποβάλλεται από το όργανο της διοίκησης. Στη σχετική δίκη καλούνται όλα τα μέλη της διοίκησης.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

Άρθρο 107

Γενική διάταξη
Η διάσωση της επιχείρησης, η αξιοποίηση της, αλλά και η διανομή της πτωχευτικής περιουσίας, καθώς και η ευθύνη του οφειλέτη μετά την περάτωση της πτωχευτικής διαδικασίας μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο ρύθμισης με σχέδιο αναδιοργάνωσης.

Άρθρο 108

Πρόταση σχεδίου αναδιοργάνωσης
1. Σχέδιο δικαιούται να υποβάλει στο πτωχευτικό δικαστήριο ο οφειλέτης και ο σύνδικος, σύμφωνα με τις ακόλουθες ρυθμίσεις.
2. Ο οφειλέτης δικαιούται να υποβάλει σχέδιο αναδιοργάνωσης συγχρόνως με την αίτηση του, με την οποία ζητεί να κηρυχθεί σε πτώχευση κατά τα άρθρα 3 παράγραφος 2 και 5 παράγραφος 2, ή μέσα σε προθεσμία τεσσάρων (4) μηνών από την κήρυξη του σε πτώχευση. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παραταθεί από το πτωχευτικό δικαστήριο μια φορά και για σύντομο χρόνο, όχι πέραν του τριμήνου, εφόσον αποδεικνύεται ότι η καθυστέρηση δεν είναι επιζήμια για τους πιστωτές και ότι υπάρχουν βάσιμες ελπίδες αποδοχής του σχεδίου από τους πιστωτές.
3. Ο σύνδικος δικαιούται να υποβάλει σχέδιο αναδιοργάνωσης μόνο μετά την παρέλευση άπρακτης της κατά την παράγραφο 2 προθεσμίας υποβολής σχεδίου από τον οφειλέτη και μέσα σε τρεις (3) μήνες από την παρέλευση αυτής και εφόσον έχει προηγηθεί η κατά το άρθρο 70 έκθεση του. Η διάταξη του δεύτερου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζεται αναλόγως.

Άρθρο 109
Ελάχιστο περιεχόμενο του σχεδίου
1. Αν δεν ορίζεται διαφορετικά στον κώδικα, το σχέδιο πρέπει να περιλαμβάνει ως ελάχιστο περιεχόμενο:
α) πληροφόρηση,
αα) ως προς την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη και τα αίτια της, τα στοιχεία ενεργητικού, παθητικού και ταμείου της επιχείρησης του και κάθε στοιχείο οικονομικής ή μη οικονομικής φύσεως που θα μπορούσε να επηρεάσει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του στο μέλλον και θα ήταν κρίσιμο για την αποδοχή του σχεδίου από τους πιστωτές και την επικύρωση του από το πτωχευτικό δικαστήριο, και ββ) ως προς τη σύγκριση της προτεινόμενης ικανοποίησης των πιστωτών με βάση το σχέδιο και εκείνης με βάση την εκκαθάριση
β) περιγραφή των μέτρων που έχουν ληφθεί ή πρόκειται να ληφθούν που να εξασφαλίζουν την υλοποίηση της προτεινόμενης διαμόρφωσης των δικαιωμάτων των πτωχευτικών πιστωτών και άλλων τυχόν συμμετεχόντων και γενικά μέτρων του σχεδίου, που αφορούν ιδίως οργανωτικές μεταβολές και επιχειρησιακά προγράμματα, χρηματοδότηση του οφειλέτη, μετοχοποίηση των απαιτήσεων, διαρθρωτικές εταιρικές μεταβολές, την επιτυχή συνέχιση της επιχείρησης ή τη μεταβίβαση της και
γ) διαμόρφωση, των δικαιωμάτων και γενικά της νομικής θέσης που έχει κάθε πιστωτής, ανάλογα με την κατηγορία πτωχευτικών πιστωτών στην οποία ανήκει, ή άλλος που συμμετέχει στο σχέδιο χωρίς να είναι πιστωτής, όπως άφεση, μείωση ή καταβολή σε δόσεις των απαιτήσεων, παραίτηση ή περιορισμός εμπράγματης ασφάλειας ή προνομίου, καθώς και της θέσης του οφειλέτη κατά την εκπλήρωση του σχεδίου και τη συνέχιση ευθύνης του ή την πλήρη ή μερική απαλλαγή του.
2. Εάν η ικανοποίηση των πιστωτών προβλέπεται ότι θα γίνει από τα έσοδα της εξακολούθησης λειτουργίας της επιχείρησης του οφειλέτη, από τον ίδιο ή τρίτο, το σχέδιο πρέπει να συνοδεύεται από εκτίμηση περιουσιακής κατάστασης που να προσδίδει στα περιουσιακά στοιχεία και τις υποχρεώσεις αξία με βάση τη συνέχιση της επιχείρησης, σε αντιπαράθεση με την αξία εκκαθάρισης.
3. Εάν το σχέδιο προβλέπει ότι, σε περίπτωση επικύρωσης του, τρίτος θα εκπληρώσει υποχρεώσεις προς τους πιστωτές, πρέπει να συνοδεύεται από δήλωση του.
4. Το σχέδιο που υποβάλλει ο οφειλέτης, πρέπει να συνοδεύεται από έκθεση εμπειρογνώμονα, που προβλέπεται στο άρθρο 99 παράγραφος 3, η αμοιβή του οποίου καθορίζεται σύμφωνα με το άρθρο 106 παράγραφος 2.

Οι οικονομικές διακυμάνσεις και οι κρίσεις ολόκληρων επιχειρηματικών κλάδων καθιστούν συχνότατα την επιχειρηματική αποτυχία αποτέλεσμα όχι δολιότητας, αλλά ατυχίας. Συνειδητοποιήθηκε διεθνώς ότι η πτωχευτική διαδικασία δεν πρέπει να αποβλέπει μόνο στην ικανοποίηση των πιστωτών, αλλά παράλληλα και στη διατήρηση ή και τη διάσωση της επιχείρησης του οφειλέτη. Τούτο δε διότι η πτώχευση της επιχείρησης επιφέρει τη διάλυσή της και συνεπώς ένα βαρύ κοινωνικό και οικονομικό κόστος, που συνεπάγεται "απώλεια αξιών" (θέσεων εργασίας, παραγωγικών μέσων, κανονικού εφοδιασμού της αγοράς κλπ.). Θεωρήθηκε συνεπώς ότι το πτωχευτικό δίκαιο θα πρέπει να συντελεί στη διάσωση της επιχείρησης, μέσω κατάλληλης "εξυγιαντικής" χρηματοδότησης, κατάλληλης αναδιάρθρωσης των εταιρικών δομών, επιβολής θυσιών στους πιστωτές και διαφύλαξης των θέσεων εργασίας. Αυτά προβλέπονται στα άρθρα 107-109 του Πτωχευτικού Κώδικα. Αυτά τα άρθρα τα γνώριζε το Δημοτικό Συμβούλιο που αποφάσισε να αφήσει την ΚΕΔΑ στη φτώχια της και να δημιουργήσει ένα «κλώνο» της χωρίς οικονομικά βάρη;

Για το θέμα αυτό στην επόμενη ανάρτηση.

Τρίτη 18 Αυγούστου 2009

Ποντιακές πονηριές


Ο νομαρχιακός σύμβουλος Παναγιώτης Γρηγοριάδης, γνωστός ως «το παλικάρι του λαού» Παραχώρησε τα γραφεία του, «το ναό της νεολαίας» όπως τα χαρακτηρίζει, στους συλλόγους ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΑΧΑΡΝΩΝ και ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΑΧΑΡΝΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ. Ευγενής η προσφορά.
Μια απορία έχω. Το διαχωρισμό των συλλόγων, προφανώς δικής του έμπνευσης, σε νεολαίους κατοίκους Αχαρνών και νεολαίους κατοίκους Αχαρνών ποντιακής καταγωγής με ποιο σκεπτικό τους δημιούργησε;

Η νεολαία δεν είναι ένα κοπάδι από ερίφια και πρόβατα για να ξεχωρίζουν. Είναι νέοι που ζουν στην πόλη των Αχαρνών και έχουν κοινά προβλήματα ως νέοι και ως κάτοικοι της πόλης μας. Αν μερικοί νέοι ποντιακής καταγωγής, πραγματικής ή εικονικής, έχουν ειδικά προβλήματα, είναι προτιμότερο, αντί να τους βάζουμε διαφορετική ταμπέλα να προσπαθούμε να τους ενσωματώσουμε στον τρόπο ζωής των νέων της πόλης μας.

Αυτά τα τερτίπια, που χρησιμοποιεί το παλικάρι, για προσωπικούς και κομματικούς σκοπούς δε βοηθούν τη νεολαία να λύσει τα προβλήματά της. Το κοπάδι δε χρειάζεται τσοπάνο. Γρήγορα θα το καταλάβουν τα μέλη των συλλόγων και θα ξεκόψουν από το «κοπάδι».

Πάλι το Μενίδι στην επικαιρότητα

Είναι γνωστό το πρόβλημα που δημιουργείται με τα οικήματα με κατοίκους ΡΟΜ. Η κατάληψη των πεζοδρομίων, η ρύπανση του περιβάλλοντος και η εικόνα που παρουσιάζεται από τους διερχόμενους στην οδό Κύπρου. Χωρίς να υπάρχουν στοιχεία παραβατικότητας των κατοίκων, δημιουργούνται υπόνοιες με σχετικά δημοσιεύματα, που χαρακτηρίζουν το Μενίδι ως τόπο διακίνησης ναρκωτικών (βλέπε εδώ).

Υπάρχουν προτάσεις για τη λύση του προβλήματος στην περιοχή; Ο δημοτικός σύμβουλος κ. Π. Γεροντίδης ρώτησε τον κ. Δήμαρχο, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αν θα συνεχιστεί η κατασκευή πεζοδρομίων στην οδό Κύπρου στην επίμαχη περιοχή. Ο κ. Δήμαρχος απάντησε ότι θα συνεχιστεί η πεζοδρόμηση. Πότε; Το πιθανότερο την επόμενη τετραετία. Με το νέο Δήμαρχο να καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά!!

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2009

Έκανε λάθος ο Μάγος;


Μεγάλε μάγε πες μας γιατί δε έγιναν όπως τα προέβλεψες για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2008;

Γιατί η συμφωνία του Δημάρχου με τον αδερφό του, που ήταν τον καιρό εκείνο πρόεδρος της Α.Ο.Αχαρναϊκός, ήταν να δώσει ο δήμος 20.000 € από την επιχορήγηση της επόμενης χρονιάς!! Ο πρόεδρος είπε στους φιλάθλους να μην εμφανιστούν και δημιουργήσουν πρόβλημα.

Τι έγινε σε αυτή τη συνεδρίαση;

Αν διάβαζες τις τοπικές εφημερίδες θα έβλεπες ότι ο Δήμαρχος δεν κατάφερε να περάσει την πρότασή του.

Δηλαδή δεν κατάφερες να κάνεις σωστή πρόβλεψη;

Περίμενε το Σεπτέμβριο και θα δεις.

Τι λέει ο «φτωχός»

Επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές. Μια αναφορά στον τοπικό τύπο πριν τις διακοπές. Συνέντευξη του κ. Θ. Αφουξενίδη στην εφημερίδα «Δυτική Όχθη» της 22 Ιουλίου.

Για όσους δεν ξέρουν υπάρχει ποντιακή γλώσσα. Αυτή δήλωσε ότι είναι η μητρική του γλώσσα, ενώ γεννήθηκε στις Αχαρνές (Μενίδι το έλεγαν τότε). Ο κ. Κολετζάκης θα πρέπει να δηλώνει ότι η μητρική του γλώσσα είναι η κρητική, ο Ηπειρώτης ότι η μητρική του γλώσσα είναι η ηπειρώτικη και πάει λέγοντας!!

Στη συνέντευξη αυτή μάθαμε ότι ο κ. Φωτιάδης, ο Δήμαρχος, είναι πολιτικό ον και ένας άνθρωπος με αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα!! Σε επόμενη συνέντευξη του ο κ. Δήμαρχος, καλό είναι να κάνει εκτενή αναφορά για τους αγώνες αυτούς, να τους μάθουμε και εμείς.









Είπε και άλλα στην περίφημη συνέντευξη.

Πότε αισθάνθηκε ανακούφιση; Όταν πληρώθηκαν 1.200 οικογένειες και προμηθευτές που περίμεναν 12 μήνες για να πληρωθούν. Το κατόρθωμα αυτό ήταν το δάνειο των 10 περίπου εκατομμυρίων ευρώ που πήρε ο Δήμος και θα πληρώνουν για χρόνια οι δημότες. Αυτό ήταν το λιθαράκι που έβαλε και το κρατάει για τον εαυτό του!! Δηλαδή το πήρε πίσω;

Ποιες ήταν οι 1.200 οικογένειες; Ήταν τόσοι οι υπάλληλοι της ΔΕΤΕΔΑ και της ΔΕΑΔΑ; Ποιοι προμηθευτές πληρώθηκαν; Φαίνεται ότι κάποιοι ξέμειναν και προχώρησαν σε διαδικασίες που έφεραν την ΚΕΔΑ σε πτώχευση και έκαναν τον πρόεδρό της «φτωχό».

Αλλά για αυτό το θέμα θα γίνει αναφορά σε επόμενη ανάρτηση.