Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2008

Το νόμιμο και το ηθικό 1

Δεν παρακολούθησα το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου την Πέμπτη 30/10/2008. Άκουσα όμως μαγνητοφωνημένα αποσπάσματα από αυτό το Συμβούλιο. Στις ανακοινώσεις, πριν την ημερήσια διάταξη, ο δημοτικός Σύμβουλος και επικεφαλής της νέας δημοτικής παράταξης ΑΕΠ (Αχαρνές Ευρωπαϊκή Πορεία) κ. Χ. Ντούρος ρώτησε αν αληθεύει μια ανώνυμη πληροφορία που του έδωσαν, ότι εν ενεργεία δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Φωτιάδη διορίσθηκε στην ΚΕΔΑ μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι». Αφου άλλοι σύμβουλοι πήραν το λόγο για άλλα θέματα, σαν να μην ήταν σοβαρό θέμα που ήθελε άμεση απάντηση δόθηκε ο λόγος και στον πρόεδρο της ΚΕΔΑ Θεόφιλος Αφουξενίδης. Έδωσε την εξής απάντηση:
«Απαντώ προς ενημέρωση του σώματος στη ερώτηση του κυρίου Ντούρου ότι όποια απόφαση της ΚΕΔΑ και της πρώην ΔΕΑΔΑ ήταν και είναι νόμιμη συμβαδίζει με τους τάκους(;) του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Αν κάποιος πιστεύει ότι οποιαδήποτε απόφαση έχει ληφθεί παρατύπως ή κατά οποιονδήποτε τόπο δεν ακολουθεί τον νέο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων μπορεί πολύ εύκολα να κάνει ένσταση τόσο στην Επιχείρηση όσο και στην Περιφέρεια να αποφανθεί για όποια παρατυπία έχει γίνει.»
Παρών ο Δήμαρχος, εκείνος που γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι γίνεται στα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου. Δεν πήρε το λόγο. Παρών και ο κ. Λέκκας, μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΑ. Δεν απάντησε, δε γνώριζε την υπόθεση ή συμφώνησε; Παρών και ο Σ. Βρεττός. Αυτόν τον ενοχλούσε η ρύπανση από τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Για το θέμα ουδεμία θέση. Ο κ. Κασσαβός ήταν έξω για τηλέφωνο. Η παράταξη του πρώην δημάρχου και αυτή άφωνη.

Ένας δικηγόρος μου έστειλε ένα e-mail και μου είπε να κοιτάξω το άρθρο 29 του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Εκεί γράφει για τα ασυμβίβαστα. Συγκεκριμένα στην παράγραφο 3α γράφει:
3. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι Δήμαρχοι, πρόεδροι Κοινοτήτων, δημοτικοί ή κοινοτικοί σύμβουλοι, σύμβουλοι δημοτικού διαμερίσματος, τοπικοί σύμβουλοι ή πάρεδροι:
α. Όποιοι συνδέονται με το Δήμο ή την Κοινότητα ή τα νομικά τους πρόσωπα, εξαιρουμένων των συνδέσμων, με συμβάσεις προμήθειας, εκτέλεσης δημοτικού ή κοινοτικού έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους άνω των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ συνολικά ετησίως.

Όταν του απάντησα γιατί ως πολίτης δεν κάνεις νόμιμες ενέργειες, όπως ζητάει ο κ. Αφουξενίδης; Η απάντηση ήταν : «ας βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά εκείνοι που ψήφισε ο λαός, την παράταξη του Στριφτού, την παράταξη του Λέκκα. Αν αυτοί δεν προασπίζουν τη νομιμότητα, τα συμφέροντα του Δήμου θα το κάνω εγώ;»
Εδώ, αν με διαβάζει, θα του γράψω κάτι από την Ασκητική του Ν. Καζαντζάκη:
Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.
Εγώ αυτό τηρώ, όσο μπορώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: