Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

Πολιτική Προστασία;

Στον απολογισμό του ο κ. Δήμαρχος δεν αναφέρθηκε στο Συντονιστικό Όργανο. Αν δεν υπάρχει τέτοιο Όργανο το παρακάτω κείμενο είναι

Αφιερωμένο εξαιρετικά στο Δήμαρχο και τον Γενικό Γραμματέα του Δήμου


Η Πολιτική Προστασία διέπεται από τον νόμο 3013/2002 (ΦΕΚ102 Α΄). Εκεί καθορίζεται ο σκοπός και οι διαδικασίες Πολιτικής Προστασίας. Ας δούμε μερικά άρθρα του νόμου που αφορούν στους Δήμους.

Άρθρο 1
Σκοπός πολιτικής προστασίας
1. Η πολιτική προστασία της Χώρας αποβλέπει στην προστασία της ζωής, υγείας και περιουσίας των πολιτών από φυσικές (ταχείας ή βραδείας εξέλιξης), τεχνολογικές (συμπεριλαμβανομένων βιολογικών, χημικών και πυρηνικών συμβάντων) και λοιπές καταστροφές που προκαλούν καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, κατά τη διάρκεια ειρηνικής περιόδου. Στο πλαίσιο του ίδιου σκοπού περιλαμβάνεται η μέριμνα για τα υλικά και πολιτιστικά αγαθά, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τις υποδομές της χώρας, με στόχο την ελαχιστοποίηση των συνεπειών των καταστροφών.

2. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού:
α. εκπονούνται σχέδια και προγράμματα πρόληψης, ανά κατηγορία κινδύνου, λαμβάνονται μέτρα ετοιμότητας και αναλαμβάνονται δράσεις πρόληψης, ετοιμότητας, αντιμετώπισης και αποκατάστασης,
β. αξιοποιείται το ανθρώπινο δυναμικό και χρησιμοποιούνται τα δημόσια και ιδιωτικά μέσα σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, και
γ. υποβάλλονται εισηγήσεις προς τα αρμόδια, κατά περίπτωση, Υπουργεία, για την αναμόρφωση της αντίστοιχης νομοθεσίας.

Άρθρο 2
Έννοιες - Ορισμοί
1. α. Καταστροφή νοείται κάθε ταχείας ή βραδείας εξέλιξης φυσικό φαινόμενο ή τεχνολογικό συμβάν στο χερσαίο, θαλάσσιο και εναέριο χώρο, το οποίο προκαλεί εκτεταμένες δυσμενείς επιπτώσεις στον άνθρωπο, καθώς και στο ανθρωπογενές ή φυσικό περιβάλλον.
β. Η ένταση της καταστροφής καθορίζεται από το μέγεθος των απωλειών ή ζημιών που αφορούν στη ζωή, στην υγεία και στην περιουσία των πολιτών, στα αγαθά, στις παραγωγικές πηγές και στις υποδομές.
2. Κίνδυνος νοείται η πιθανότητα εκδήλωσης ενός φυσικού φαινομένου ή τεχνολογικού συμβάντος ή και λοιπών καταστροφών σε συνδυασμό με την ένταση των καταστροφών, που μπορεί να προκληθούν στους πολίτες, στα αγαθά, στις πλουτοπαραγωγικές πηγές και στις υποδομές μιας περιοχής.

3.δ. Τοπική καταστροφή μικρής έντασης νοείται αυτή για την αντιμετώπιση της οποίας αρκεί το δυναμικό και τα μέσα πολιτικής προστασίας σε επίπεδο νομού.
ε. Τοπική καταστροφή μεγάλης έντασης νοείται αυτή για την αντιμετώπιση της οποίας απαιτείται η διάθεση δυναμικού και μέσων πολιτικής προστασίας και από άλλους νομούς, περιφέρειες ή και από κεντρικές υπηρεσίες και φορείς.
4. Κατάσταση κινητοποίησης πολιτικής προστασίας είναι η ενεργοποίηση και η κλιμάκωση της δράσης του δυναμικού και των μέσων πολιτικής προστασίας σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, για τους σκοπούς της πολιτικής προστασίας και ειδικότερα για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών από καταστροφές ή και για τον έλεγχο και περιορισμό των δυσμενών επιπτώσεων, που σχετίζονται με τους αντίστοιχους κινδύνους. Η κατάσταση κινητοποίησης πολιτικής προστασίας διακρίνεται σε:
α. Κατάσταση ετοιμότητας πολιτικής προστασίας, λόγω τεκμηριωμένου κινδύνου, στην οποία περιλαμβάνεται η κλιμάκωση της ετοιμότητας του δυναμικού και των μέσων πολιτικής προστασίας, κατά την εξειδίκευση που γίνεται στο σχεδιασμό ετοιμότητας.
β. Κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας στην οποία περιλαμβάνεται η κατάσταση, που σχετίζεται με συγκεκριμένη καταστροφή, για την αντιμετώπιση της οποίας απαιτείται:
i. ειδικός συντονισμός από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του δυναμικού και των μέσων των υπηρεσιών και των φορέων, που αναλαμβάνουν δράση σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, και
ίί. κινητοποίηση δυναμικού και μέσων επιπλέον του διατιθέμενου υπό κανονικές συνθήκες.

Άρθρο 13
Αρμοδιότητες Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων
Σύσταση Γραφείων Πολιτικής Προστασίας σε Ο.Τ .Α.
Συντονιστικό Τοπικό Όργανο
1. Οι Δήμαρχοι και οι Πρόεδροι Κοινοτήτων έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α. Συντονίζουν και επιβλέπουν το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα. αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, εφόσον συμβαίνουν εντός των διοικητικών ορίων των αντίστοιχων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.).
β. Έχουν την ευθύνη εφαρμογής του ετήσιου εθνικού σχεδιασμού πολιτικής προστασίας, κατά το σκέλος που τα οικεία περιφερειακά προγράμματα, μέτρα και δράσεις έχουν τοπικό χαρακτήρα αναφορικά με τους αντίστοιχους Ο.Τ.Α..
γ. Διατυπώνουν εισήγηση για το σχεδιασμό πολιτικής προστασίας του Ο.Τ.Α, η οποία υποβάλλεται στο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας για τη διαμόρφωση σχετικής πρότασης, στο πλαίσιο της πρόβλεψης του άρθρου 11 παρ. 1 γ του παρόντος νόμου.
δ. Έχουν την ευθύνη της διάθεσης και του συντονισμού δράσης του απαραίτητου δυναμικού και μέσων για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών εντός των ορίων του οικείου Ο.Τ.Α..
2.α. Σε όλους τους δήμους, λειτουργεί, στο πλαίσιο της υπάρχουσας οργανικής διάρθρωσης, γραφείο πολιτικής προστασίας, οι αρμοδιότητες του οποίου συναρτώνται με την εξασφάλιση της αναγκαίας οργάνωσης και υποδομής προς λήψη μέτρων πολιτικής προστασίας.

3. α. Στην έδρα κάθε δήμου συνιστάται Συντονιστικό Τοπικό Όργανο.

3. β. Το ανωτέρω Όργανο αποτελείται από τους:
ι. Δήμαρχο ως Πρόεδρο.
ιι. Δύο Δημοτικούς Συμβούλους, που ορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. εκ των οποίων ο ένας προέρχεται από τη μειοψηφία.
ιιι Ειδικευμένα στελέχη πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας και του νομού.
ιν. Εκπρόσωπο Στρατιωτικού Διοικητή της περιοχής,
Διοικητή Αστυνομικού Τμήματος της έδρας του δήμου, Προϊστάμενο του Ειδικού Προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, εκπρόσωπο της Λιμενικής Αρχής, εφόσον έχει ως έδρα τον αντίστοιχο δήμο και διοικητή της Πυροσβεστικής υπηρεσίας της έδρας του δήμου ή εκπρόσωπο της αντίστοιχης της έδρας του νομού.
ν. Προϊστάμενο τεχνικών υπηρεσιών του Ο.Τ.Α..
νι Προϊστάμενο του οικείου δασαρχείου ή εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Δασών τ/ς Περιφέρειας.
νιι. Εκπροσώπους Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας.

γ. Στις συνεδριάσεις λαμβάνουν μέρος εκπρόσωποι κοινωνικών φορέων της έδρας του δήμου, καθώς και άλλοι εκπρόσωποι υπηρεσιών, μετά από πρόσκληση του Προέδρου.
δ. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της καταστροφής, καθώς και του έργου αποκατάστασης των ζημιών, το πιο πάνω Όργανο λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, με δυνατότητα συνέχισης της συνεδρίασης και με τους οριζόμενους, από τους μετέχοντες, αναπληρωτές τους.

Τι από αυτά έχει γίνει; Τίποτα.

Ο Δήμαρχος έχει μπερδέψει την Πολιτική Προστασία, όπως φαίνεται από τον απολογισμό του με την πυροπροστασία. Δημιούργησε μια υπηρεσία, με την 260 απόφαση Δημάρχου με 15 άτομα. Επικεφαλής ο οδηγός του του κλάδου 29 Οδηγών. Η υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας είναι Πολιτικής Προστασίας - Μετρήσεις Δημοτικών Τελών. Οι υπάλληλοι της είναι τρεις οδηγοί, τρεις Επόπτες Φυλάκων Σχολικών Κτιρίων και 9 διοικητικοί υπάλληλοι. Έχουν γνώσεις ή εκπαίδευση Πολιτικής Προστασίας;


Στον απολογισμό του για την Πολιτική Προστασία μίλησε για μέσα πυρόσβεσης. Μίλησε για 4 πυροσβεστικά και δύο βυτιοφόρα. Αν υπάρχει μια άλλη φυσική καταστροφή, όπως πλημμύρα, θα αντιμετωπιστεί με τα πυροσβεστικά; Μίλησε για κατάσβεση πυρκαγιών στην Πάρνηθα. Η άμεση δράση θα γίνει από τα πυροσβεστικά που βρίσκονται στο Δημαρχείο και όχι από την πυροσβεστική υπηρεσία που είναι πιο κοντά στην Πάρνηθα και έχει μέσα και εκπαιδευμένο προσωπικό; Σε ποιο αριθμό θα καλέσει ο δημότης την Πολιτική Προστασία; Στην Ιστοσελίδα του Δήμου (εδώ) δεν υπάρχει σχετική υπηρεσία ή τηλέφωνο ανάγκης.

Έχει γνώση η δημοτική αρχή την εγκύκλιο για το Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων.(πατήστε εδώ);Ποιοί προχώρησαν στη δρομολόγηση έργων, δράσεων και λήψη μέτρων που αποσκοπούν α) στην ελαχιστοποίηση των συνεπειών (προσεισμικός έλεγχος κτηρίων, κτήρια ανθεκτικά έναντι σεισμών, ενημέρωση πολιτών, κλπ.)
Η Πολιτική Προστασία του Δήμου έχει εκδώσει οδηγίες για την προστασία του πολίτη από τις πυρκαγιές;(εδώ)

Στην Πολιτική Προστασία παρουσία έχει και ο εθελοντισμός και ειδικότερα η οργανωμένη έκφρασή του που είναι οι Εθελοντικές Οργανώσεις.

Με τον νόμο 3613/23 Νοεμβρίου 2007 ΦΕΚ Α΄ 263 έγινε τροποποίηση της σχετικής παραγράφου του νόμου 30132002, που αναφερόταν στις εθελοντικές οργανώσεις:
3. Η παρ. 2βι του άρθρου 14 του ν. 3013/2002 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Εθελοντικές οργανώσεις που μπορούν να ενταχθούν με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας στο ανωτέρω Μητρώο είναι νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, καθώς και ομάδες προσώπων που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο των Ο.Τ.Α. και των οποίων ο σκοπός επικεντρώνεται σε δράσεις πολιτικής προστασίας, όπως προκύπτει είτε από το καταστατικό τους είτε από την αποδεδειγμένη συμμετοχή τους, κατά το πρόσφατο παρελθόν, σε δράσεις που αφορούν την πρόληψη, αντιμετώπιση και αποκατάσταση φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών.»__

Η Εθελοντές Δασοπροστασίας Αττικής ( Ε.ΔΑΣ.Α.) (πατήστε εδώ) είναι μια εθελοντική οργάνωση με σκοπό την προστασία των δασών της Αττικής. Ο Ε.ΔΑΣ.Α οργανώνει την πυροφύλαξη και φυλάει εθελοντικά συνέχεια και αυτό το κάνει επί 23 χρόνια.
Υπάρχουν δύο πυροφυλάκια στην Πάρνηθα. Τα έχει δημιουργήσει η ΕΔΑΣΑ. Ποια είναι; Της Σκίπιζας και της Μόλας.

Φωτογραφίες από το πυροφυλάκιο στη Σκίπιζα.

Εκεί συνάντησα μέλη της, εθελοντές από την Νέα Φιλαδέλφεια. (εδώ) Ήταν για την προστασία της Πάρνηθας, που διοικητικά ανήκει στο Δήμο Αχαρνών. Δε γνωρίζω αν τα πυροφυλάκια τα γνωρίζει ο Δήμαρχος Αχαρνών. Άλλωστε μέχρι εκεί δεν έφτασε ούτε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ούτε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, για να τα γνωρίσει η κομπανία που τους συνοδεύει με επικεφαλής το Δήμαρχο.(Δήμαρχε να πηγαίνετε στην άσφαλτο, μην πατήσετε καμία πέτρα!)


Φωτογραφίες από τα "Αχαρναϊκά Νέα" της 11/6/2009

Στις Αχαρνές έχει δημιουργηθεί αντίστοιχη οργάνωση για την προστασία της Πάρνηθας;

Υπάρχουν και οι ενεργοί πολίτες του κ. Κασαββού, ο οποίος γράφει άρθρα για τις ευθύνες της Κυβέρνησης και του Δήμου που δεν συμβάλλουν στην αναδάσωση της Πάρνηθας.(πατήστε εδώ) Έχει και σύνδεση με την ΕΔΑΣΑ που ζητάει "φύλακες - άγγελους για την Πάρνηθα. Πήγε κανένας εθελοντής από την ομάδα του ΑχαρΝΑΙ Ενεργοί Πολίτες. Μήπως τελείωσε η ενέργειά τους;
Και μην τολμήσει κάποιος να πει τι έχω κάνει εγώ. Γιατί θα του δείξω φωτογραφίες από το πυροφυλάκιο της Σκίπιζας, με ομάδα πυροφύλαξης. Και από τη Μόλα.

Αυτά τα λίγα για την Πολιτική Προστασία. Από ότι φαίνεται αν γίνει κάτι άσχημο, θα ζητάμε ευθύνες από τον οδηγό του Δημάρχου, υπεύθυνο της υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.

Για άμεση δράση σε περίπτωση πυρκαγιάς εκτός από το τηλέφωνο ανάγκης 199 της Πυροσβεστικής πάρτε και το κινητό 000000000 να φτάσει βοήθεια!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: