Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Το λιμάνι φεύγει!!

Δεν είναι εύκολο να γνωρίζει κανείς λεπτομέρειες για διεθνείς συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ ελληνικού κράτους και εταιρειών. Μια τέτοια συμφωνία υπογράφτηκε μεταξύ Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ) και της κινέζικης εταιρείας COSCO για την παραχώρηση σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.) στο λιμάνι του Πειραιά. Τη σύμβαση έφερε η προηγούμενη κυβέρνηση στη βουλή και επικυρώθηκε.

Το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση, όπως και τα άλλα αριστερά κόμματα διατύπωσαν αντιρρήσεις. Μετά από λίγο καιρό το ΠΑΣΟΚ έγινε κυβέρνηση και υποχρεώθηκε να εφαρμόσει τη συμφωνία που δε συμφωνούσε και είχε ζητήσει επαναδιαπραγμάτευση.

Οι λιμενεργάτες αποφάσισαν απεργίες προκειμένου να μην εφαρμοστεί η συμφωνία.

Τα ΔΣ της ΟΜ.Υ.Λ.Ε. και της Ένωσης Λιμενεργατών σε συνεδρίασή τους την Τετάρτη 04/11/2009

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Σ Α Ν

την κήρυξη νέας 48ωρης Απεργίας
για τη Πέμπτη 05/11/2009 και την Παρασκευή 06/11/2009 καθώς και αποχή από την εργασία για το Σάββατο και την Κυριακή 7 και 8/11/2009.
Η απόφαση αυτή υπαγορεύτηκε από το γεγονός ότι η Κυβέρνηση και το Υπουργείο δεν ανέλαβαν καμία δέσμευση για τα ουσιώδη ζητήματα που επισημάναμε και αφορούν τους αποικιοκρατικούς όρους της Σύμβασης παραχώρησης, τη διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων και του δημόσιου ελέγχου.

Στο λιμάνι εμφανίζονται εικόνες απείρου κάλου. Από τη μια μεριά οι λιμενεργάτες και από την άλλη οι ιδιοκτήτες φορτηγών που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, οι έμποροι που είναι αποκλεισμένα τα εμπορεύματά τους και η κυβέρνηση, στην αρχή του βίου της, που προσπαθεί να κάνει ομελέτα χωρίς να σπάσει αυγά!

Από την ανακοίνωση της Ένωσης Λιμενεργατών δύο είναι τα κυρίαρχα σημεία:

  • Η διασφάλιση των εργασιακών σχέσεων
  • Η αποικιοκρατικοί όροι της σύμβασης και ο δημόσιος έλεγχος.

Για το πρώτο σημείο οι εργαζόμενοι έχουν κάθε δικαίωμα να απεργούν. Για τα εργασιακά τους δικαιώματα. Των 150 λιμενεργατών από τους 1000 περίπου υπαλλήλους του ΟΛΠ, που ο μισθός τους (με υπερωρίες, επιμίσθια, κ.α.) κυμαίνεται μεταξύ 120.000 € και 140.000€!!
Των λιμενεργατών που 24 από αυτός, όπως έγινε γνωστό, ήταν σε μισθοδοτικές καταστάσεις χωρίς να τους γνωρίζει κανείς

Φυσικά στα εργατικά δικαιώματα είναι και το προνόμιο να διορίζονται τα παιδιά τους στον ΟΛΠ.

Για αυτά τα δίκαια εργασιακά δικαιώματα απεργούν. Παράλληλα επιχειρήσεις απολύουν υπαλλήλους και εργάτες γιατί δεν έχουν πρώτες ύλες να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις. Αύριο οι φορτηγατζήδες θα μπουν στο λιμάνι να προασπίσουν το δικαίωμα της εργασίας. Ενδεχομένως θα έχουμε σύγκρουση «λαϊκών στρωμάτων λιμενεργατών» με «λαϊκά στρώματα ιδιοκτητών φορτηγών». Αυτά έχουν οι αγώνες στην Ελλάδα. Αύριο θα απεργούν οι ιδιοκτήτες φορτηγών όταν ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα.

Αυτό που εξοργίζει πολλούς, μεταξύ των οποίων και εμένα, είναι το αίτημα της ακύρωσης της σύμβασης για αποικιοκρατικούς όρους από τους λιμενεργάτες! Στα δημοκρατικά πολιτεύματα ο λαός δίνει εντολή σε άλλα κόμματα να κυβερνούν και σε άλλα να αντιπολιτεύονται. Άλλα να υπογράφουν συμβάσεις και άλλα να ζητούν την ακύρωσή τους. Ποιος έχει δώσει τέτοια εντολή στους λιμενεργάτες να απεργούν, να παραλύουν κάθε εμπορική δραστηριότητα, να φορτώνουν στα «λαϊκά στρώματα» τις επιπτώσεις της απεργίας για να ακυρωθεί μια σύμβαση που επικυρώθηκε στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ποια κόμματα έχουν αιχμή του δόρατος την εργατική τάξη, τους λιμενεργάτες;

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στέκεται αλληλέγγυος στον αγώνα των εργαζομένων του Ο.Λ.Π.

Η σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με την COSCO, είναι «αποικιοκρατικού»
χαρακτήρα και μετατρέπει το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.), σε έδαφος της
πολυεθνικής εταιρίας, όπου δεν ισχύουν οι κανόνες φορολογίας, δεν ισχύουν οι νόμοι που
ισχύουν στη χώρα μας και το Σύνταγμα, για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.

ΚΑΛΟΥΜΕ όλους τους πολίτες στη συγκέντρωση αλληλεγγύης και πορεία στους απεργούς του Ο.Λ.Π.,
την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6 Νοεμβρίου και ώρα 18:00, έξω από τον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά.

Σύντροφοι του ΣΥΡΙΖΑ, αν οι συμβάσεις δεν είναι σύμφωνες με τους νόμους και το Σύνταγμα, τότε υπάρχει και το Συμβούλιο της Επικρατείας για την ακύρωσή τους. Αυτό κάνατε άλλωστε για το γήπεδο του Παναθηναϊκού.

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ για τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά

Η εγκατάσταση της COSCO στο ΣΕΜΠΟ και η ιδιωτικοποίηση συνολικά του λιμανιού του Πειραιά, την οποία επιδιώκει με κάθε τρόπο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την υποστήριξη της ΝΔ και των εργοδοτικών φορέων, θα έχει αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για τους εργαζόμενους στο λιμάνι αλλά συνολικά για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα.
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, στα Ναυπηγεία και στη Ζώνη για να υπερασπιστούν τα εργασιακά δικαιώματά τους και τη δημόσια περιουσία, για να ισχυροποιηθεί ο αγώνας τους, χρειάζεται αποφασιστικά να απορρίψουν την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων. Να αρνηθούν το διάλογο - παγίδα της κυβέρνησης και το συμβιβασμό στο όνομα του ρεαλισμού. Έχει αποδειχθεί ότι δεν υπάρχει ιδιωτικοποίηση στο πλαίσιο τη οποίας να προστατεύονται τα ασφαλιστικά και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων. Επίσης, το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο αρνητικό για τους εργαζόμενους, είτε η ιδιωτικοποίηση γίνει με τη συμμετοχή τους είτε όχι.

Σύντροφοι του ΚΚΕ, ποιοι εργοδοτικοί φορείς έχουν συμφέρον για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού (μια προβλήτα παραχωρείται); Οι λιμενεργάτες με μέσο μισθό 65.000 ( διπλάσιο από καθηγητή Πανεπιστημίου) ανήκουν στα λαϊκά στρώματα; Οι golden workers είναι υπό την προστασία σας; Έπαψε η Κίνα να είναι κομμουνιστικό κράτος; Πρότυπό σας είναι η Κούβα;

Ο λαός έχει μάτια και βλέπει. Και αυτό όταν έρθει η ώρα το εκφράζει με την ψήφο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: