Σάββατο 4 Απριλίου 2009

Σώθηκε η γη, σώθηκε το περιβάλλον, σώθηκαν ξανά μερικοί…

Είναι γεγονός ότι η δημοκρατία είναι ένα ακριβό πολίτευμα. Και ένα κοινοβούλιο πρέπει να διαθέτει πόρους για να υπηρετείται σωστά η δημοκρατία. Στο δημοκρατικό μας πολίτευμα βασικό του σκέλος είναι η Βουλή των Ελλήνων. Στη Βουλή μετέχουν κόμματα. Χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη λειτουργία τους. Για τις προεκλογικές φιέστες. Για τη μεταφορά ψηφοφόρων. Πρέπει να χρηματοδοτούνται από το κράτος, για να μην τα παίρνουν «μαύρα» από τη Siemens και από εξωχώριες εταιρείες.

Τα κόμματα εκλέγουν βουλευτές. Για να μεταφέρουν τη φωνή μας στη Βουλή. Έχουν και αυτοί έξοδα, τηλέφωνα, μετακινήσεις, κ.α. Και αυτοί πρέπει να αμείβονται με υψηλές αποζημιώσεις. Πρέπει να αγωνίζονται για τους πολίτες. Δεν έχουν χρόνο να φροντίσουν για το μέλλον των παιδιών και των συγγενών τους. Έτσι παίρνουν δύο συνεργάτες στο γραφείο τους, συνήθως συγγενείς τους. Μετά δύο χρόνια μετατάσσονται στο δημόσιο ή στη Βουλή ως υπάλληλοι. Οι πιο πολλοί τα φέρνουν βόλτα με αυτά. Μερικοί πρέπει να πάρουν και κανένα τεσσάρι διαμέρισμα στην κόρη τους. Κάποιοι βρίσκονται «εθελοντικά» να βάλουν το κάτι τις.

Οι βουλευτές μας πρέπει να κινούνται με αυτοκίνητα αντάξια της θέσης τους. Αυτά παλιότερα τα αγόραζαν από τον τότε ΟΔΔΥ σε ειδικές τιμές. Πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα. Μετά δύο χρόνια τα πούλαγαν στην ελεύθερη αγορά και αγόραζαν άλλα. Με τον ίδιο τρόπο.

Η Βουλή, δηλαδή οι ίδιοι οι βουλευτές, αποφάσισε να δώσει αυτοκίνητα στους βουλευτές για κάλυψη των αναγκών τους. Φαίνεται όμως ότι τύψεις διακατείχαν μέχρι πρότινος πολλούς βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου, επειδή τα ακριβά δίλιτρα αυτοκίνητά τους ρύπαιναν την ατμόσφαιρα.
Μαζεύτηκαν λοιπόν μια νύχτα στην βουλή και ψήφισαν ένα νόμο που τους επιτρέπει να αντικαθιστούν τα αυτοκίνητά τους και με υβριδικά οχήματα ανεξαρτήτως κυβικών και μάρκας. Έπρεπε να σωθεί το περιβάλλον. Να σωθεί η ανθρωπότητα. Το βάρος που έπεφτε πάνω στους διαχειριστές των τυχών μας ήταν ασήκωτο. Έπρεπε να κάνουν κάτι.

Αυτό το κάτι λέγεται Lexus GS 450h. Καμαρώστε το. Η τιμή του ξεκινάει από 67.000 €.


Προχώρησαν σε αυτή την επιλογή με την δικαιολογία ότι η συγκεκριμένη Lexus είναι πιο οικολογικό και φιλικό όχημα προς το περιβάλλον σε σχέση με τα προηγούμενα που είχαν στην κατοχή τους για τις μετακινήσεις τους. Όμως αυτή η δικαιολογία δεν υφίσταται καθώς το εν λόγω υβριδικό μοντέλο εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα V6 3,5 λίτρων που ελάχιστα προστατεύει το περιβάλλον σε σχέση με τα παλιότερα αυτοκίνητα των βουλευτών που απαγορευόταν να είναι πάνω από 2 λίτρα .

Έλα όμως που πέσαμε στην οικονομική κρίση. Υπάρχει και για αυτό λύση. Το leasing. Τι είναι αυτό; Είναι μία σύγχρονη μέθοδος μεσομακροπρόθεσμης χρηματοδότησης επιχειρήσεων και επαγγελματιών για την απόκτηση παγίων στοιχείων, δηλ. εξοπλισμού και ακινήτων για επαγγελματική χρήση. Η επιχείρηση ή ο επαγγελματίας επιλέγει τον εξοπλισμό ή το ακίνητο που θεωρεί κατάλληλο για τις ανάγκες του, η εταιρεία Leasing αγοράζει τον εξοπλισμό αυτό από τον προμηθευτή ή το ακίνητο από τον ιδιοκτήτη του και στη συνέχεια ενοικιάζει το μεν εξοπλισμό για περίοδο τουλάχιστον 3 χρόνων, το δε ακίνητο τουλάχιστον για 10 χρόνια. Στο τέλος της μισθωτικής περιόδου, ο μισθωτής μπορεί, είτε να εξαγοράσει το πάγιο (εξοπλισμός-ακίνητο) έναντι συμβολικού τιμήματος, είτε να ανανεώσει τη σύμβαση για ορισμένο χρόνο.

Η αντικατάσταση όλων των βουλευτικών αυτοκινήτων αποφασίστηκε να γίνει με τη μέθοδο leasing και η μηνιαία δόση δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τα 1.500 ευρώ για κάθε όχημα που θα πληρωθεί με τα λεφτά των φορολογουμένων. Τα λεφτά μας.

Τι μπορεί να κάνει κανείς με οικονομία 1500 € το μήνα για 300 αυτοκίνητα. Να προσλάβει 600 εργαζόμενους των 750 € το μήνα. Έστω για ένα χρόνο. Όσο διαρκεί η οικονομική κρίση. Θα πείτε και το περιβάλλον. Δε θα μειωθεί η ρύπανση από 300 αυτοκίνητα; Τα Lexus έχουν ηλεκτρική κίνηση για μέσα στην πόλη και βενζινοκινητήρα για μεγάλες ταχύτητες. Ο βενζινοκινητήρας είναι 3,5 λίτρα και όχι 2,0 λίτρα με τα προηγούμενα αυτοκίνητα, άρα ρυπαίνουν περισσότερο όταν κινούνται με μεγαλύτερο βενζινοκινητήρα.

Περισσότερο όμως θα προστάτευαν από το διοξείδιο του άνθρακα το περιβάλλον 600 δασοπυροσβέστες, που θα μπορούσαν να αποτρέψουν πυρκαγιές στα λιγοστά δάση που έχουν απομείνει. Και φέτος οι πυρκαγιές θα είναι πολλές. Και λόγω των πολλών βροχοπτώσεων και λόγω των επικείμενων εκλογών.

Ας είναι όμως. Αρκετά κακολόγησα τους βουλευτές. Παρότι ο πρόεδρος της βουλής μάλωσε την κυβέρνηση για την προτροπή της στη βουλή να μειώσει τις δαπάνες, αποφάσισε να περικοπή από το μισθό των βουλευτών το 5% του μισθού τους για το Ταμείο Κοινωνικής Συνοχής. Εκείνο που κάθε φορά ενεργοποιείται και ενεργοποίηση δε βλέπουμε. Βέβαια το 5% είναι στο βασικό μισθό και όχι στα άλλα που παίρνουν, συμμετοχή σε συνεδριάσεις, σε επιτροπές κ.α.

Και για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με άλλες χώρες. Στην Ουκρανία, λόγω της οικονομικής κρίσης για ένα χρόνο ο μισθός του προέδρου της Δημοκρατίας και οι μισθοί των βουλευτών μειώθηκαν κατά 50%!! Καλά διαβάζετε. Όχι 5%.
Ένα τελευταίο. Lexus πήραν και οι αρχηγοί των κομμάτων, πλην Αλαβάνου (προς τιμή του).

Αισθάνομαι υπερήφανος που βλέπω εκπροσώπους μας στο Κοινοβούλιο με αυτοκίνητα ανάλογα της θέσης τους, της Ελλάδος και των κομμάτων. Ανεξαρτήτως ιδεολογίας. Καμαρώνω τον κ. Ζαγορίτη, τον κ. Ευθυμίου, τον κ. Μιχαλολιάκο, την κ. Πιπιλή, και τη Γενική Γραμματέα του ΚΚΕ κ. Παπαρήγα






Κατά τα άλλα η ζωή μας έχει γίνει ποδήλατο. Ευτυχώς υβριδικό!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: