Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

Σερβίρετε καφέ να λήξει η κατάληψη

Συνάδελφος εκπαιδευτικός έστειλε με email ένα κείμενο σχετικό με τις καταλήψεις σε σχολεία του Δήμου Αχαρνών. Το δημοσιεύω χωρίς σχόλια.

Χθες, 13-10-2009, συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αχαρνών. Κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κάλεσε κατ’ εξαίρεση τη Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για ένα σοβαρό θέμα.
Η Διευθύντρια πήρε το λόγο και είπε ότι το σχολείο, με 531 μαθητές και 60 καθηγητές, είναι υπό κατάληψη για 6 ημέρες από ένα σκληρό πυρήνα μαθητών. Είπε ότι προσπάθησε να ανοίξει διάλογο αυτή και οι καθηγητές, με την παρουσία του κ. Κούτα, υπευθύνου της επιτροπής παιδείας του Δήμου. Μάταιος κόπος. Δεν κατάφεραν τίποτα. Μετά από αυτά τα πράγματα ξέφυγαν, άρχισε χλευασμό, άρχισαν απειλές, άρχισαν επιθέσεις προσωπικές, απειλές προς τους καθηγητές, το σύλλογο γονέων, προς τον κ. Κούτα.

Στη συνέχεια η διευθύντρια του σχολείου είπε ότι ενημέρωσε τους γονείς προσωπικά και τους κάλεσε σήμερα, 14-10-2009, να συγκεντρωθούν, προκειμένου να δουν τι θα γίνει.
Ζήτησε επίσης να ενεργοποιηθούν οι γονείς, οι αρμόδιοι να γίνει κάτι πριν τα πράγματα γίνουν ανεξέλεγκτα, γιατί μπαίνουν εξωσχολικοί στο σχολείο. Ζήτησε τελικά να συμβάλουν όλοι να ανοίξει το σχολειό.

Από το πάνελ των δημοσιογράφων ακούστηκε «δε θα πάρει θέση κανείς για το θέμα;» ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου συνέχισε τη συζήτηση με ανακοίνωση για τον εορτασμό του Αγίου Δημητρίου μετ’ αρτοκλασίας!!!

Στη συνέχεια δόθηκε ο λόγος στο Δήμαρχο, ο οποίος είπε «Πήγα την Παρασκευή να συζητήσω με τα παιδιά, γιατί όπως και τα προηγούμενα χρόνια είχαμε καταλήψεις, με τους μαθητές να είχαν περισσότερα και πιο ουσιαστικά προβλήματα από τα σημερινά.
Μπορώ να σας πω ότι η αντιμετώπισή τους σε εμάς, αυτά που είπε η διευθύντριά τους είναι λίγα. Να ντραπείς με τον τρόπο που αντιμετώπισαν εμένα ως Δήμαρχο, αλλά και την διευθύντρια. Δεν είχαν καμία διάθεση να κουβεντιάσουν. Και εγώ τους είπα ελάτε πάνω στο Δήμο να κουβεντιάσουμε. Κανονίσαμε συνάντηση στις 12-10-2009 στις 10:00 π.μ. Ήμουν στο Δήμο από τις 9:30 και περίμενα μέχρι τις 12:00. Δε φάνηκαν. Την επομένη, που πήγε ο κ. Κούτας και τους ρώτησε γιατί δεν παρουσιάστηκαν του είπαν ότι εμείς δεν κουβεντιάζουμε. Μου έδωσαν ένα σημείωμα με τα αιτήματά τους. Να σας το διαβάσω(στην παρένθεση τα σχόλια του κ. Δημάρχου):

Αιτήματα καταληψιών:
  • Απολύμανση σχολείου. (έχει γίνει)
  • Έχουμε αδέσποτα σκυλιά (μπήκε ένα σκύλος στο σχολείο και δεν μπορούσε να βγει)
  • Λείπουν βιβλία και καθηγητές (οι διευθύντρια μου είπε ότι λείπουν 2 καθηγητές)
  • Κρούσματα γρίπης που δεν αναφέρθηκαν
  • Ανεξέλεγκτες αποβολές
  • Άρρωστοι καθηγητές που κάθονται παράνομα στο σχολείο
  • Θέλουμε δενδροφύτευση
  • Άρθρο 16
  • Μα φύγει η κάμερα που είναι στην είσοδο του σχολείου (Είναι θυροτηλεόραση)
  • Η πωλήτρια του κυλικείου να φοράει γάντια
  • Να επιτρέπεται ο καφές
  • Οι καθηγητές καπνίζουν σε ανοιχτούς χώρους.
Στη συνέχεια ο Δήμαρχος είπε ότι δεν μπορεί να είναι κλειστό το σχολειό με αυτά τα αιτήματα και συμπαραστεκόμαστε όλοι στη διεύθυνση του σχολείου.

Στη συνέχεια η διευθύντρια, σε ερώτηση αν οι καταληψίες ήταν μαθητές ή εξωσχολικοί, είπε: «Στην πόρτα ήταν περίπου 20 μαθητές, τους είπα ελάτε μέσα στο σχολείο να συζητήσουμε, να ψηφίσετε. Απάντησαν τι να ψηφίσουμε. Χτες ήταν εξωσχολικοί με δύο αυτοκίνητα, και πήγαν να με πατήσουν και έγινε χαμός, με προπηλακίσανε, με βρίζανε.»

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ. Κούτας και είπε: « ότι την 13-10-2009 είναι σε κατάληψη το 1ο ΕΠΑΛ, το 2ο Λύκειο, το 7ο Λύκειο, το 6ο Γυμνάσιο και το 4ο Γυμνάσιο. Στο 2ο Λύκειο έγιναν και επεισόδια με γονείς και παιδιά που βρήκαν την πόρτα του σχολείου κλεισμένη. Ήρθε και το περιπολικό που είχαν καλέσει οι γονείς και έφραξε το δρόμο να μη γίνουν επεισόδια!!
Στο ΕΠΑΛ προσπάθησα να συζητήσω με τα παιδιά αλλά δεν έδειξαν κατανόηση και μου είπαν ότι δε θέλουν να μάθουν γράμματα!! Τους είπα γιατί δεν πήγατε στο Δήμαρχο να συζητήσετε τα προβλήματά σας και είπαν ότι δεν ευκαιρούσαν!! Οι κουβέντες που είπαν στη διευθύντρια είναι ανομολόγητες, δεν μπορώ να τις πω.»

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κ. Στριφτός και είπε ότι δεν καταλαβαίνουμε τα παιδιά και νομίζουμε ότι δε μας καταλαβαίνουν. Μίλησε για διάλογο. Είπε ότι τα σχολεία δεν πρέπει να μένουν κλειστά, ότι δεν πρέπει να ανοίξουν βίαια κλπ κλπ

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο κ. Λέκκας. Είπε τις συνηθισμένες γενικότητες για τα παιδιά για την κοινωνία, για το ότι δεν πρέπει να βάλουμε τα παιδιά αυτά στο πυρ το εξώτερο. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προσεγγίσουμε τα παιδιά, να καταλάβουν ότι δε τα έχουμε απέναντι. Τι να κάνουμε να φωνάξουμε την αστυνομία, σε δύο μήνες είναι το έτος που σκοτώθηκε το παιδί. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Τελειώνοντας είπε ότι το θέμα πρέπει να το δούμε με μάτι πατρικό και όχι θεσμικό.

Στη συνέχει το λόγο πήρε ο κ. Τραβασάρος. Ζήτησε ψυχραιμία. Να μη γίνει καμία άστοχη κίνηση. Στη συνέχει είπε τα γνωστά του. Έλλειψη δασκάλων, έλλειψη ….Αργότερα σε άλλο θέμα για την επιχείρηση μεταφοράς του ΙΚΑ στο Ολυμπιακό Χωριό είπε ότι οι οικοδόμοι έκαναν κατάληψη το κτιρίου του ΙΚΑ, να εμποδίσουν τη μεταφορά του.

Μετά από αυτά, την επομένη μέρα αποφάσισα να πάω να δω από κοντά το ΕΠΑΛ. Επειδή πολύς κόσμος, όπως και εγώ δε γνώριζα που είναι. Να σας το δείξω για να το γνωρίσετε και εσείς.

Στην αριστερή φωτογραφία, σε κόκκινο παίσιο, είναι το γυμνάσιο που πηγαίναμε στη δεκαετία του 60 με 150 περίπου μαθητές. Ποτέ δεν είπαμε δε χωράμε. Τα βιβλία τα αγοράζαμε. Η κατάληψη ήταν άγνωστη λέξη για εμάς. Οι πιο πολλοί μάθαμε γράμματα, άλλοι έγιναν καθηγητές πανεπιστημίου, άλλοι γιατροί, πολιτικοί κ.α.

Στη δεξιά φωτογραφία, στην ίδια κλίμακα είναι το πρώτο ΕΠΑΛ, με 531 μαθητές. Τα βιβλία οι μαθητές τα παίρνουν δωρεάν, ίσων να μην είχαν φτάσει κάποια στο σχολείο για διανομή.























Σχολείο της δεκαετίας του 1960












Οι άρχοντες της κλειστής πόρτας

Ποια είναι τα αιτήματα της νέας γενιάς. Να σερβίρεται καφές!!

Όλοι στο δημοτικό συμβούλιο μίλησαν για τα παιδιά τα «ατίθασα». Για την κατανόηση που πρέπει να δείχνουμε στα προβλήματά τους. Κανείς δε μίλησε για το δημοκρατικό δικαίωμα που έχει ο καθηγητής να πηγαίνει στο χώρο εργασία του, να τον σέβονται, εφόσον είναι εντάξει στις υποχρεώσεις και τα καθήκοντά του. Κανείς δε μίλησε για το μαθητή που θέλει να μορφωθεί και μια μικρή ομάδα του στερεί το δημοκρατικό δικαίωμα στη μόρφωση. Κανείς δε μίλησε για κράτος δικαίου, για την υποχρέωση που έχει ο κάθε πολίτης να σέβεται τη νομιμότητα, να απαιτεί το σεβασμό από την πολιτεία. Κανείς δε μίλησε για το πώς διαπαιδαγωγούνται τα νέα παιδιά, όταν μερικά βρίζουν χυδαία τη διευθύντρια του σχολείου, τους δασκάλους τους χωρίς καμία συνέπεια. Όταν μπορούν να απαγορεύουν τη λειτουργία του σχολείου χωρίς συνέπεια, όταν καταστρέφουν τα σχολεία. Όταν απαξιώνουν τη δημοτική αρχή, δε συζητούν τα προβλήματά τους και έπειτα της ζητούν ευθύνες για τις ενδεχόμενες ελλείψεις που μπορεί να υπάρχουν.

Ποιοι ευθύνονται για αυτά;

  • Εμείς οι γονείς, που όλη την ημέρα τρέχουμε να βγάλουμε χρήματα να μη λείψει τίποτα υλικό στα παιδιά μας και χάνουμε την επαφή μαζί τους. Η διαπαιδαγώγηση γίνεται από την τηλεόραση και τις παρέες τους.
  • Εμείς οι γονείς που κάνουμε καταλήψεις στο χώρο εργασίας μας, χωρίς να προσπαθούμε να λύσουμε με άλλο τρόπο τα προβλήματά μας. Εμείς, τα πρότυπα για τα παιδιά μας.
  • Εμείς οι εκπαιδευτικοί, που δε φροντίζουμε να κάνουμε μορφωμένους ανθρώπους, αλλά γραμματισμένους.
  • Εμείς οι εκπαιδευτικοί, που άλλη δουλειά ήταν το όνειρό μας και μας έκανε εκπαιδευτικούς το σύστημα. Που η εκπαίδευση είναι αγγαρεία για εμάς.
  • Εμείς οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουμε τα παιδιά να κάνουν ψηφοφορίες για οτιδήποτε θέμα. Να αποφασίζουν, έστω και ομόφωνα, να παραβαίνουν το νόμο. Να μην τηρούν τους κανόνες.
  • Εμείς οι εκπαιδευτικοί που δεν είπαμε στα παιδιά ότι πρέπει να υφίστανται τις συνέπειες των αποφάσεών τους, καλές ή κακές.
  • Εμείς οι πολίτες, που όταν κάνουν καταστροφές τα «παιδιά» αδιαφορούμε, λέμε για επανάσταση της νεολαίας, για προβλήματα που έχουν, για την άτιμη κοινωνία, για τους κακούς μπάτσους. Όταν κάψουν το αυτοκίνητό μας, το σπίτι μας, το μαγαζί μας, εμάς τους ίδιους, λέμε που είναι η αστυνομία να μας προστατέψει . Τότε ο μπάτσος γίνεται αστυνομικός.
  • Εμείς που φοβόμαστε νέα «εξέγερση» το Δεκέμβρη, και το λέμε. Το ακούνε και κάποια ανεγκέφαλα «παιδιά» και παίρνουν αξία, γίνονται φόβητρο στην κοινωνία, παίρνουν αξία.
Έτσι γινόταν μέχρι σήμερα. Ο πολίτης αισθάνεται απροστάτευτος και αυτός είναι ο λόγος που μετονομάστηκε το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Μήπως το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να μετονομαστεί σε Υπουργείο Προστασίας της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας. Λέτε;

Κατά την πρωινή μου επίσκεψη τράβηξα μερικές φωτογραφίες, τη διευθύντρια και καθηγητές έξω από το σχολείο, την κλειδωμένη εξώπορτα. Όταν με αντιλήφθηκαν οι μαθητές που ήταν στην πόρτα γύρισαν την πλάτη και σήκωσαν τις κουκούλες. Μετά από λίγο ένα αυτοκίνητο κινήθηκε με μεγάλη ταχύτητα, έκανε επιτόπου στροφή μπροστά από το σχολείο και σταμάτησε μπροστά στην κλειδωμένη πόρτα. Ο νεαρός οδηγός βγήκε από το αυτοκίνητο και αυτομάτως άνοιξε η κλειδωμένη πόρτα και μπήκε μέσα στο σχολείο. Από τη φωτογραφία δε φαίνεται για μαθητής. Άγνωστος ο λόγος παρουσίας του.

Αυτά είναι τα γεγονότα. Η κρίση δική σας.












Στη δεξιά φωτογραφία ο περίεργος νεαρός μόλις έχει βγει από το αυτοκίνητο και κατευθύνεται στην κλειδομένη πόρτα

Δεν υπάρχουν σχόλια: